Dysk 2,5" WD problem na SATA

Witam. Zakupiłem dysk twardy 2,5" WD 500GB. Przez jakiś czas używałem go jako  zewnętrzny dysk na USB. Teraz gdy wsadzłiem go do komputera pojawił się problem z opóźnieniem odczytu danych (przez USB dysk chodził bezproblemowo). Czasem chodzi w miarę a czasem mam problemy z zwykłym odtwarzaniem mp3. Na dysku jest 108Gb wolnego miejsca.  

 

Konfiguracja mojego kompa wygląda następująco:

                    

             System :     Windows xp professional sp3 32-bit

 

             Sprzęt: 

 

                    CPU:                  E4500

 

                    Płyta:                 Gygabyte GA-P35 DS3  rev.2.0

 

                    RAM:                  3x1Gb

 

                    Zasilacz:             500W logic 

 

                   Grafika:               8800Gt Palit

 

                   Dyski:                  segate 3,2" 320Gb   + WD 2,5" 500Gb

 

                   + Napęd DVD & karta wifi-USB

 

 

Wklej smart dysku z HD Tune opcja Health.

Segate 320Gb : http://www.wklej.org/id/1273874/   

WD 500Gb  http://www.wklej.org/id/1273876/

Dysk WD śmietnik.

Ten dysk jest jeszcze na gwarancji. Juz raz wymieniany byl.

Benchmark tak mi wychodzi:

 

HD Tune: WDC WD5000BPVT-00HXZ Benchmark

Ciesz się ma 66 bad sectorów. Jak najbardziej kwalifikuje się na wymianę gwarancyjną.

 “Hardware ECC Recovered” to są błędne sektory? I skąd wziąłeś liczbę 66?

Pierwsza wklejka jest dla dysku 3,2" segate 320 Gb druga dla 2,5" WD 500GB. 
Różnica w wydajności będzie i tak bo jeden ma 7200 rpm a drugi 5400 rpm czy tam 5200.

Dysk segate ma juz z 6-8 lat to moze byc na wykończeniu ale ten WD 500Gb ma niecaly rok i byl juz raz wymieniany.

Zakupiony w maju wymieniony w lipcu 2013.

Zgadzam się z przedmówcami. Dysk WD nadaje się na śmietnik. Jeżeli posiadasz jeszcze gwarancję to jak najbardziej powinieneś z niej skorzystać. 

 

Stąd parametr 05

(05) Reallocated Sector Count 193 193 140 66 Ok

Poczytaj

http://pl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T._%28informatyka%29

Ok, teraz juz kumam. Zaniose na tygodniu go na gwarancje i zobacze co powiedza, dysk byl ostatnio rozwalony z mojej winy w sumie i wymienili to teraz tymbardziej powinni wymienic go. Dzieki wielkie za pomoc

Byłem w sklepie komputerowym w którym zakupilem ten dysk. Powiedzieli mi ze minal rok od daty zakupu i oni mi nie wyślą tego dysku na gwarancje bo oni odsyłają dyski do dealera a nie do serwisu i ze musze sam to zrobic i zeby zarejestrowac dysk na stronie WD. Mogłby ktos mi wyjasnic co musze zrobic i gdzie wyslac ten dysk. Zalozylem konto na stronie WD, zarejestrowalem dysk i probowalem dowiedziec sie gdzie nalezy wyslac dysk to napotkalem jakis regulamin i aktywacje usługi Plan serwisowy. W regulaminie pisze ze nalezy zakupic i aktywowac plan serwisowy. Wie ktos moze o co z tym chodzi?

http://support.wdc.com/?wdc_lang=pl

 

Zarejestrowałeś dysk WD i wystarczy i nic nie kupuj, ile ma gwarancji i kto realizuje? powinno być to napisane na fakturze/gwarancji.

 

Jeśli WD, składasz wniosek o RMA na ich stronie i dostaniesz instrukcję, jak coś nie wiesz jest pomoc WD.

Nie posiadam ważnego dokumentu zakupu/faktury. Paragon z którym bylem w sklepie jest wystawiony w kwietniu 2012.

Minął rok od wystawienia i sklep nie chce uznać go.

Dysk posiada gwarancje producenta która została przedłużona o rok (przez wymiane uszkodzonego dysku).

Przed rejestracja produktu sprawdzałem czy mam jeszcze gwarancje na tej stronie :

http://websupport.wdc.com/warranty/warrantycheck.asp?countryobjid=268435479&rnd=05597803

Pokazało się takie cos:

 

NR SERYJNY            Model:                                            Status(stan)                                            Termin ważności

 

XXXXXXXXX            WD5000BPVT-00HXZT3                      Ograniczona gwarancja                                  12/08/2014

 

Po dokonaniu rejestracji produkcji data uległa zmianie na:   5/15/2015.

Dziwna sprawa troche z tym bo nigdzie nie pisalo ze po zarejestrowaniu produktu na stronie producenta zostaje przedluzona gwarancja.