Dysk hdd sata

Witam, chciałbym sobie kupić takiego laptopa Acer Nitro 5 i5-11400H/16GB/512/W10 RTX3050Ti 144Hz - Notebooki / Laptopy 15,6" - Sklep komputerowy - x-kom.pl

Jednak mam takie pytanie czy bez naruszania gwarancji sam będę mógł wmontować dysk hdd sata, jeśli tak to w jaki sposób? Jestem zielony w tym temacie i nie chce pozbyć się gwarancji i przypadkiem coś popsuc ?

1. spisujesz model laptopa, w tym przypadku to jest Acer AN515-57
  2. wchodzisz na stronę producenta i pobierasz instrukcję obsługi do konkretnie tego modelu
    Wsparcie produktowe | Acer Polska
  3. czytasz ją

Mnie się nie chce, ale tak patrząc pobieżnie po zdjęciach obudowy i sugerując się opisem że SSD na PCIe to SSD jest tam chyba przylutowany na amen w pacierzu (więc nie wymienisz go na HDD). Przejrzyj instrukcję to będziesz wiedział.

Mi chodziło o dołożenie, a nie zamienienie, ponieważ w tej ofercie jest dołożenie 1t hdd sata za 800zl, to wolałbym sobie już sam to dołożyć i dać te 2k giga, zamiast ich 1, bardziej by mi się to opłacało po prostu.

Z tego co widzę laptop ma w sumie trzy złącza na dyski. Dwa M.2 (jedno już zajęte) i jedno SATA.

na czerwono zaznaczony już zamontowany M.2, na pomarańczowo dodatkowe miejsce M.2 i SATA, na żółto miejsce podpięcia dysku SATA

Jeśli jesteś „zielony” to zawsze możesz zlecić tą czynność jakiemuś lokalnemu serwisowi. Na pewno będzie taniej niż 800 zł. Jeśli jednak nie masz dwóch lewych rąk i umiesz obsługiwać śrubokręt to śmiało możesz samemu dołożyć. Przy ewentualnym odsyłaniu na gwarancję należy przywrócić fabryczną specyfikację, czyli wymontować dysk dołożony we własnym zakresie. Chociaż to tak na prawdę zależy od humoru pana serwisanta. Jedni się czepiają, inni przymykają oko. Tu masz film, co prawda z modelu AN515-15 ale są one praktycznie identyczne. Montaż dysku SATA jest pokazany od 6:17. Sugeruję jednak montaż drugiego dysku M.2, chyba że priorytetem jest niska cena wtedy faktycznie najtaniej będzie dołożyć tradycyjny HDD.