Dysk NAS 8level - Brak dostępu- czy to sabotaż?

Witam,

W firmie jeszcze do niedawna było nas dwóch każdy ze swoim kompem z windows 7 home premium i jest dysk NAS marki 8level podpięty LANem do kompa kolegi, z którego na co dzień z poziomu windowsa korzystaliśmy. Kolega parę dni temu został zwolniony i wczoraj był ost raz w pracy, a dziś przychodzę do firmy i nie mogę się dostać do dysku NAS. W ‘mój komputer’ przy kliknięciu na dysk wyskakuje monit o wprowadzenie hasła sieciowego: “Wprowadź hasło, aby połączyć się z NAS”. Po wpisaniu dotychczas znanego loginu i hasła nic się nie dzieje, po wpisaniu fabrycznego hasła też nic. Przy kliknięciu ikony skrótu do NAS na pulpicie jest monit “odłączony dysk sieciowy”. To samo z kompa kolegi. Po wejściu w panel administracyjny dysku hasłem fabrycznym przy “wolna przestrzeń” i “całkowita przestrzeń” jest napisane “Disk Not Found”, jest natomiast podana wersja firmware. Kompy jak i NAS były restartowane, połączenia sprawdzone. Co to może oznaczać? Że np zwolniony kolega wspaniałomyślnie sformatował dysk lub inaczej uszkodził? Albo to zbieg okoliczności i coś się stało z dyskiem? Jak to można jeszcze sprawdzić? Że np dysk został sformatowany? Można jakoś odzyskać dane?

Proszę o porady

Pozdrawiam

Jaro

Pewnie sformatował, tak samo postąpiłbym gdyby ktoś mnie zwolnił :wink: Wielki piwko dla kolegi. Dane zapewne w 90% da się odzyskać, popularnymi programami dostępnymi w sieci.