Witam. Dzisiaj coś się stało z moim dyskiem przenośnym WD My Passport. Po podłączeniu dysku pokazuje sie on w “Mój komputer”, ale nie mogę go otworzyć. Wyświetla komunikat : G:/ nie jest dostępny. Parametr jest niepoprawny. We właściwościach, próbując Sprawdzić błędy wyświetla komunikat : Nie można sprawdzić dysku, ponieważ system Windows nie może uzyskać dostepu do niego .
Czy ktoś mógłby coś doradzić ? Co mogło się ]stać i jak to naprawić?
Tak myślałem! System plików NTFS zmienił się na system plików RAW. Dlaczego tak się stało, nie wiem. Dysk jest sprawny, ale żeby to naprawić (odzyskać zasoby dysku) trzeba użyć odpowiedniego programu. Z reguły są płatne. Darmowych sposobów nie znam.
Jeśli nie ma na nim niczego, na czym Ci zależy, dysk trzeba wymazać (wyzerować), ale spod rozruchu komputera. Wiele sposobów jest opisanych w sieci.