Dysk Samsung, a gwarancja Seagate - jak sprawdzić jej stan?

Witajcie. Chciałem sprawdzić stan gwarancji jednego z moich dysków. Dysk Samsunga, lecz z tego co przeczytałem na stronie, dział serwisowania przejęła firma Seagate. No i jak mam sprawdzić stan tej gwarancji. Na tej stronie przy podawaniu numeru modelu jest adnotacja" For Samsung use HDD P\N". No i co tam wpisać? Na dysku pod HDD P\N (na tej “głównej”" nalepce) jest po prostu model, lecz po jego wpisaniu mam wiadomość, że jest to dysk Seagate BARRACUDA GREEN, a to jest przecież dysk Samsunga. Natomiast nad ta główną nalepką jest nalepka z kodem kreskowym i pod spodem jest “P\N i ciąg znaków”. Po wpisaniu tego nie wykrywa absolutnie żadnego dysku - jest napisane, ze taki dysk nie istnieje. To w końcu jak to sprawdzić? Mógłby ktoś to rozjaśnić, bo nie wiem jak do tego dojść.

Masz gwarancje według ich strony? to ok i tak ma być.

Z ciekawości sprawdziłem gwarancję na Smasung’a HD103SJ i okazało się, że również mam Seagate’a :wink:

Bo Seagat przemianował nazwy modeli samsunga na “swoje” i dalej je sprzedaje jako Seagaty a w środku F3 itp.Przecież nie zamknęli fabryk samsunga, a nazewnictwo to jakaś ?tam ich polityka nie zastanawiałem się nad tym.

Bo dysków Samsunga już nie będzie. Ta niby kolejna powódź w fabryce Seagate to była jedna wielka ściema. Fakt taki że w kwietniu zeszłego roku Samsung i Seagate podpisali umowę na mocy której Seagate wykupi dział dysków twardych od Samsunga. W wrześniu umowa stała się faktem i w tym momencie zniknął jeden producent z rynku a rynek ten jest bardzo chłonny więc wszyscy wykorzystali sytuację bo fabryki nawet nie zostały jeszcze przestawione. Przejmując wydział Seagate zobowiązał się do przejęcia roszczeń gwarancyjnych co jest normale w takim przypadku.

Hmm. Dziwne, bo tutaj: http://support.seagate.com/customer/pl-PL/warranty_validation.jsp bez wpisania kodu z SeaTools (wpisałem serial, model dysku Samsunga i kod z obrazka) mam podany jedynie model dysku (ten co podałem, model dysku Samsung), serial dysku i czas trwania gwarancji i jest on krótszy od tego co pokazywało w linku z pierwszego postu w “podszywającym” się dysku Seagate. To komu wierzyć? Swoją droga, oddawał już ktoś ta drogą dysk na gwarancje? Jak to się odbywa, płaci się za coś (oprócz wysyłki do serwisu)? A co z programem Seatools, podobno on pozwala w jakiś sposób wykryć czy dysk jest uszkodzony, sprawdza czy jest na gwarancji i pomaga przejść przez procedurę, zgadza się? Żeby potem nie wyszło, ze dysk jest niby sprawny i będę musiał płacić dodatkowo. Czy potrzebne są jakieś papiery, czy jedynie ten numer RMA, co się dostaje podczas składania procedury reklamacji?

Procedury zwrotu nie będę ci opisywał bo zawiera to strona seagata jak i http://www.google.pl/search?client=oper … el=suggest. Co do różnic w stronie Seagata obje są ok.

Seatools coś tam ci powie lub i nie , podaj Smart dysku to i ja ci pewnie powiem.

HD Tune: SAMSUNG HD502HI Health


ID Current Worst ThresholdData Status   

(01) Raw Read Error Rate 99 19 51 2329 Failed   

(03) Spin Up Time 93 93 11 2990 Ok       

(04) Start/Stop Count 96 96 0 3925 Ok       

(05) Reallocated Sector Count 100 100 10 0 Ok       

(07) Seek Error Rate 100 100 51 0 Ok       

(08) Seek Time Performance 100 100 15 0 Ok       

(09) Power On Hours Count 99 99 0 5690 Ok       

(0A) Spin Retry Count 100 100 51 1 Ok       

(0B) Calibration Retry Count 100 100 0 5 Ok       

(0C) Power Cycle Count 96 96 0 3917 Ok       

(0D) Soft Read Error Rate 99 21 0 2322 Ok       

(B7) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok       

(B8) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok       

(BB) (unknown attribute) 100 100 0 5978 Ok       

(BC) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok       

(BE) Airflow Temperature 81 68 0 319815699 Ok       

(C2) Temperature 76 67 0 403701784 Ok       

(C3) Hardware ECC Recovered 100 100 0 2557398 Ok       

(C4) Reallocated Event Count 100 100 0 0 Ok       

(C5) Current Pending Sector 95 95 0 205 Ok       

(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 Ok       

(C7) Ultra DMA CRC Error Count 100 100 0 0 Ok       

(C8) Write Error Rate 100 100 0 0 Ok       

(C9) TA Counter Detected 253 253 0 1 Ok       


Power On Time : 5690

Health Status : Failed

Pierwszy atrybut. Faktycznie, daty się zgadzają, musiałem coś nie tak przeczytać. Co do nazwy to prze nazwie modeli jest STS i model oraz / i wpisany przeze mnie model. Czyli chyba wszystko gra i gwarancja jest aktualna, i tak jak mówiłeś jest to tylko przemianowanie nazwy dysku. Czyli chyba śmiało mogę wysyłać, zgadza się?

A jak w końcu z ta nazwa dysku na stronie gwar.? No bo jest Seagate, to ma związek z tą zmianą nazwy tak? Nie będzie problemu żadnego?

PS: Czy przed wysłaniem dysk należy sformatować, czy wysłać tak jak jest? Czy istnieje taka usługa, by kurier powiadomił mnie, ze paczka dotarła?