Obecnie mam dysk Hitachi SATA2 i chciałbym podłączyć do komputera drugi dysk (Samsung ATA), wyjęty ze starego kompa. Mam na płycie złącze IDE, więc podpiąłem sobie taśmę, podłączyłem też zasilanie, odpalam komputer, a tu mi się ładuje Win XP, który jest zainstalowany na starym dysku, a po chwili włącza się blue screen, kod błędu 0x0000007B. Co zrobić, żeby ładowała mi się Vista z pierwszego dysku (tego, którego używałem do tej pory)? Nie znam się na tym zupełnie, bardzo bym prosił o pokierowanie mnie jak mam to ustawić, jeśli w ogóle jest to możliwe.
Witam.
Zdaje mi się, że koledze wystarczy zmiana kolejności napędów podczas bootowania. W tym celu należy wejść do BIOS-u przytrzymując naciśnięty klawisz [Delete] podczas uruchamiania komputera. Kolejnym krokiem jest odnalezienie sekcji z pozycjami “First…” “Second…” “Third Boot Device” (czy coś w ten deseń) oraz zmiana przypisanych tam dysków. W moim przypadku jako kolejne urządzenia można wybrać kategorie w stylu napędu optycznego, dysku, ZIP-a. Żeby dokonać szczegółowej zmiany musiałem znaleźć “Hard Disk Boot Priority” i tam zmienić kolejność dysków.