Dysk sieciowy, a dostawca internetu - bezpieczeństwo danych

Dzień dobry,
Jestem fotografem ślubnym, planuję przesyłać moim przyszłym klientom duże pliki zip ze zdjęciami na hasło.

Zakupiłem w tym celu Synology DS119j, ustawiłem możliwie największe zabezpieczenia, jakie umiałem, ale wczoraj dowiedziałem się, że pracownicy mojego ISP mają zdalny dostęp do routerów klientów.

Otóż aktualnie posiadam “router” od ISP bez wi-fi, do którego podpiąłem swój router (TP-Link Archer C9), do którego podpięty jest Synology.

Czy takie podłączenie zabezpiecza mnie przed dostępem pracowników ISP do mojego urządzenia Synology?

Chciałem mieć własny dysk sieciowy, żeby nie korzystać z usług zagranicznych dostawców ze względu na RODO, a tu taki klops :confused:

Czy może mój pomysł to nie jest najlepsze wyjście? Może jednak lepszym rozwiązaniem będzie gotowy dysk w chmurze jak OneDrive? Bo z tego, co wyczytałem, serwery OneDrive są w UE.

Proszę o pomoc :slight_smile:

Do router =/= do nas’a.

Pewnie mają zdalny dostęp do panelu administracyjnego i możliwość automatycznej konfiguracji urządzenia u klienta. Często istnieje możliwość wymiany routera od dostawcy na terminal ONT/modem do którego możesz podłączyć swój router, jest to lepsze rozwiązanie niż podłączanie dwóch routerów, ponieważ unikniesz problemów z NATem.

Jeżeli interfejs administracyjny i udostępnione udziały na tym NASie są zabezpieczone hasłem, to osoby nie posiadające loginu i hasła nie bedą miały dostępu do zgromadzonych na nim danych.

Używanie NASa jako platformy do udostępniania treści osobom trzecim jest bardzo kiepskim pomysłem, osoby łączące się z tym urządzeniem będą je obciążały, podobnie jak twoje łącze internetowe.