Dysk SSD 4GB i karta SD, jak zwiększyć pojemność dysku?

Serdecznie witam.

Mam taki mały problem, a mianowicie mam Asusa 701 4G ( 4GB SSD i 512RAM) i mam na nim zainstalowanego Ubuntu EasyPeasy ( jedyny z systemów który się mieści ).

Problem polega na tym że na dysku SSD gdzie jest zainstalowany EasyPeasy mam 162,2mb wolnego miejsca, a mam kartę SD 4GB i chciałbym ją połączyć z tym dyskiem SSD. Czy jest nawet taka możliwość ?

Ostatecznie mogę zainstalować EasyPeasy na karcie SD 8GB :slight_smile:

Ale bardziej na rękę było by mi połączyć tą kartę :slight_smile: Czy jest to możliwe i jak się to robi ? :slight_smile:

Pozdrawiam Adam (uPad)

Chodzi Ci o programowy RAID czy może montowanie?

Jeśli chcesz zrobić partycję 4.15 GB (4 GB SD + 150 MB SSD) to musisz wykorzystać LVM.

Moim zdaniem najlepsze wejście to / na SSD i zostawić mu te ~150MB a na karcie sd zrobić /home.

Dragon oto mi chodzi, a jak byś mógł mi powiedzieć jak to zrobić ? :slight_smile: Bo ja w linuksie jestem zielony :((

Pozdrawiam uPad

Podłączasz kartę do czytnika, uruchamiasz terminal i poniższym poleceniem sprawdzasz jak oznaczana jest karta pamięci.

dmesg | tail

Jak już wiesz, w pliku /etc/fstab dodajesz wpis, aby karta pamięci montowana była w katalogu /home, przykład

/dev/xxx /home ext4 defaults 0 0

za /dev/xxx podajesz oznaczenie karty pamięci.

Tylko najpierw warto może to co już jest na home przenieść, najprościej zrobić z poziomu samej konsoli - nie logując się na użytkownika ale na root-a zrobić:

cp -R -p /home/* /kart/sd

Jako /karta/sd podajesz punkt montowania karty sd, podałem opcję z cp bo nie wiem czy mv zachowuje uprawienia przy przenoszeniu, po tym wszystkim wystarczy:

rm -rf /home/*

I zrobić to co podał roobal.

Ja mam chyba pech… No po prostu nie umiem, albo ja jestem za tępy albo po prostu netbook odmawia mi … :frowning:

Raz pisze że brak dostępu do /dev/sdb, albo nie ma takiego pliku, albo że katalog nie dostępny :frowning:

Pozdrawiam uPad