Dysk SSD - komunikat plik lub katalog uszkodzony i nieczytelny

Witam,
mam problem z prawdopodobnie za szybko odłączonym dyskiem SSD, po jego ponownym podłączeniu na każdej partycji “plik lub katalog uszkodzony i nieczytelny” z koniecznością formatowania. Nie próbowałem jeszcze odzyskania danych, chciałbym spróbować przywrócić dysk do poprzedniego staniu o ile się da. Proszę o pomoc w uratowaniu dysku.

SMART jest ucięty i nie przestawiony na wartości decymalne.

Nadal niedobrze! Przewiń tabelkę w dół i zrób zrzut jeszcze raz.

Wybaczcie, już poprawiam…

I tu będzie problem z odczytem ID ze względu na “Specyficzne od dostawcy”
Podam ci dwa linki na stronę Apacer. Pierwszy jest taki ogólny dotyczacy ich programu do testów ich dysków. Drugi link na stronę pobierania ich programu SSDWidget oraz instrukcji instalacji i użytkowania. Można ewentualnie otworzyć tylko instrukcje obsługi z zakładki User manual by dowiedzieć sie co oznaczaja ID-y oznaczone jako “Specyficzne…”


Jeśli masz alkohol izopropylowy, spróbuj wyczyścić złącze dysku. Ja tak miałem i pomogło.
Sprawdź też czy kabel nie jest uszkodzony.

Niestety SSDWidget nie wykrywa dysku jako dysk Apacer. W manualu odnośnie atrybutów jest tylko coś takiego:
4

Ewentualnie wrzucam jeszcze dane z HD Tune:
5a
5b

Nie raz brakło prądu i nic takiego nie działo.

Apacer jak i Silicon Power to dyski, które prawie nowe lubią nagle padać.

Atrybut ID 187 ( BB ) Bieżący 100 Najgorszy 0

BB Liczba błędów, które nie mogą być poprawione przy użyciu ECC. krytyczny nie ,podsumowujac zważywszy że to nowy dysk to nie wróże mu prawidłowej pracy chyba musisz reklamować.

Przejdz w manualu do pozycji 6. Appendix – Attribute Table

I co z tą tabelką z manuala?

Nie mam ssd tego producenta ale widzę ze inne programy po skanowaniu nie dają opisu wszystkich błędów. Być może w ogóle dają błędny opis. Podałem ci link do tych programów. Jeden do wewnętrznych dysków a jeden do zewnętrznych przez usb.
P.S. Nie rozumiem co oznacza

Program do wewnętrznych dysków który podałeś w linku po uruchomieniu wyświetla:

Dysk jest podpięty do sata jako drugi, możliwe że program odczytuje tylko dysk z którego jest zbootowany system.

Ps.
Znacie program który odzyskuje dane sektor po sektorze?

Moze tak być ze widzi tylko systemowy. Natomiast w tym pierwszym programie w Drive info jest menu rozwijalne. Tam też nie mozna wybrać dysku?

Niestety nie da się kliknąć, jedyne co można nacisnąć to ok po czym program się wyłącza.

Do SATA?

Wcześniej pisałeś:

Myślałem, że przez USB był podłączany.

Był podłączony przez USB podczas awarii. Postanowiłem go ratować podłączając do SATA.
Macie pomysły czego jeszcze można spróbować?

Ja nie mam.

Zepsuł się gdy był podłączony do komputera czy innego urządzenia np. telewizora?

Zacznij może od próby odzyskania danych. Musisz poszukać jakiegoś programu. Jest wprawdzie EaseUS Data Recovery Wizard Free ale nim można odzyskać maksymalnie 2 GB. Czy mozna ten program “oszukać” by można było więcej, nie wiem. Może sa inne. Szukaj.
P.S. To czy znajdziesz działajacy program który okresli co z dyskiem jest mniej wazne od danych.
Dysk możesz ponownie sformatować jesli sprawny zaś jeśli ma fizyczną wadę to reklamacja lub serwis.