Dysk twardy w laptopie do wymiany! Pomóżcie wybrać nowy

Witajcie.

Mam problem z dyskiem twardym w swoim laptopie (jest to dysk na którym znajduje się system). Wygląda na to że zakończył on już swój żywot - technologia pamięci Intel Rapid sygnalizuje stan: zagrożony. Dodatkowo użycie CrystalDiskInfo potwierdziło jego zły stan.

Wygląda na to, że konieczna będzie wymiana dysku na nowy…

W tym miejscu chciałabym poprosić Was o radę, ponieważ kompletnie nie mam pojęcia jaki dysk wybrać - po prostu nie znam się na podzespołach komputerowych…

Czy nowy dysk musi być identyczny jak ten, który jest obecnie w laptopie? A może mogę wybrać dysk innego producenta z większą ilością obrotów?

Doradźcie proszę jaki byłby odpowiedni do mojego komputera… nie ukrywam, że chciałabym aby dysk był dobry, ale możliwie jak najtańszy (warunek: musi być nowy nieużywany, oraz musi być dostępny na terenie Warszawy abym mogła go sama odebrać).

Specyfikacja techniczna mojego laptopa dostępna jest pod linkiem:

http://laptopy.benchmark.pl/test-laptop … 040ew.html

Dysk twardy: Toshiba MK7559GSXP, 750 GB, 5400 rpm

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :slight_smile:

Pokaż screena z Crystal Disk Info (zmień ustawienia, Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]), wszystkie parametry.

Czy rozkręcałeś laptopa, czy dysk jest w koszyku/sankach?

Zaglądnij do jakiegoś stacjonarnego sklepu komputerowego w Twojej okolicy skoro chciałbyś odebrać towar osobiście

Dysk można zamontować inny, szybszy, przykładowo firmy Western Digital - WD, bądź Seagate. Pojemność jaką wybierzesz zależy tylko od Ciebie, im większy tym droższy

przykładowo model: WD5000BPKT 500GB SATAII 16MB 7200rpm

jest to co prawda mniejszy od tego który teraz posiadasz

Nie.

Bez problemu.

Dysk 1TB (mimo że mają 5400 rpm to powinny być szybsze)

Western Digital Scorpio Blue 1TB

Seagate Momentus Spinpoint 1 TB

falcon89: