Dysk WD z morele.net - chcę wysłać producentowi


(kamild1996) #1

Witam.

2 miesiące temu wysłałem serwisowi morele.net dysk do wymiany w ramach gwarancji. Dziś go otrzymałem, lecz prawdopodobnie z powodu kuriera DHL, który nie potrafi zapakować dysku w folię bąbelkową, uległ uszkodzeniu. Jako, że ten kurier olewa bezpieczeństwo paczek to postanowiłem więc wysłać dysk bezpośrednio do producenta, lecz nie znam szczegółów na ten temat. Czy ktoś z Was mógłby mi poradzić, co muszę zrobić, aby dysk wysłać producentowi do wymiany? Jak zapakować, co dołączyć?


(ra-v) #2

Kurier nie zabezpiecza przesyłek, tylko ją ofoliowuje co najwyżej.

Producent produkuje dysk, a wymianą i naprawą dysków zajmuje się serwis, zwykle za pośrednictwem sprzedawcy.


(kamild1996) #3

Nie zamierzam wysyłać sprzedawcy dysku bo sytuacja się pewnie powtórzy. Chcę wysłać bez pośrednictwa morele.net a słyszałem, że jest taka możliwość.


(Grosjean) #4

Nie do końca rozumiem o co ci chodzi. Zareklamowałeś dysk poprzez sprzedawcę, korzystając z uprawnień gwarancyjnych. Jeżeli dysk wrócił uszkodzony w trakcie transportu, to powinieneś to zgłosić do sprzedawcy. Dodatkowo jeżeli było uszkodzone opakowanie podczas odbioru, to trzeba sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki. Producent z automatu odrzuci twoją reklamację, bo trudno żeby odpowiadał za szkody spowodowane przez kuriera, lub sprzedawcę (jeżeli ten niewłaściwie zabezpieczył towar na czas transportu).


(Xemidra) #5

Przewaliłeś, bo nikt Ci teraz nie uwzględni ani reklamacji ani gwarancji. Trzeba było sporządzić protokół przy odbiorze a tak to sprzedawca jest teraz czysty.


(Grosjean) #6

No nie koniecznie, bo jest jakiś czas (w DHL 10 lub 14 dni) na złożenie reklamacji. Sam kiedyś kupowałem robota kuchennego. Dostarczył mi go GLS. Opakowanie nienaruszone, ale w środku pokrywa miała pęknięty akryl. Skontaktowałem się ze sprzedawcą, a kurier przyjechał dzień lub dwa dni po tym i sporządził protokół.


(kamild1996) #7

Przecież nie mogłem sporządzić protokołu przy odbiorze, bo dysk wygląda na nienaruszony. Poza tym nie ja odbierałem, a drugi domownik.

W jaki sposób mam teraz sporządzić ten protokół szkody? Telefonicznie, piśmiennie?

Co się stanie, gdy ten protokół zostanie "uznany"?


(Grosjean) #8

Skoro dysk wygląda na nieuszkodzony, to dlaczego zakładasz że to wina kuriera (bo nie napisałeś co z nim nie tak)?

Jeżeli nie minęły 24 miesiące od daty zakupu, to reklamuj go u sprzedawcy, ale z tytułu niezgodności towaru z umową. W przeciwnym razie znowu będziesz czekał nie wiadomo ile.


(kamild1996) #9

Zakładam, że to kurier, ponieważ w kopercie większość bąbelków była już wyciśnięta. Poza tym osoba pakująca była na tyle mądra, że dodatkową folię dał do koperty OBOK dysku, a nie założył jej na dysk. To pakuje osoba sprzedająca, czy ktoś w firmie kurierskiej?

Zawartość była spakowana mniej-więcej tak: http://i.imgur.com/MnLMY1R.jpg


(Grosjean) #10

To pakuje osoba sprzedająca.


(kamild1996) #11

Morele.net... Same problemy -.-

Jak na tej witrynie mam zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową? Po prostu napisać, że dotarł uszkodzony?


(Grosjean) #12

Wzory pisma o niezgodności towaru z umową znajdziesz w internecie. A dalej co i jak to zajrzyj do regulaminu sklepu ( dokładnie od punktu 18).


(MrBeckham666) #13

dziwne ja nie jedno na morele.net kupywałem zawsze jest dobrze zapakowane;]

a kuriera nie obwiniaj nie on to pakuje on tylko jest od dostarczenia;]

co z tym dyskiem jest nie tak bo może był uszkodzony od początku zdarzają się czarne owce:D