Dysk zewnętrzny a linux

Witam

w najbliższym czasie planuję przesiąść się na linuxa, ale na razie jestem zielony w tym temacie. Chcę dodatkowo kupić dysk zewnętrzny WESTERN DIGITAL My passport 500g ale w jego specyfikacji jest napisane iż pracuje z systemami operacyjnymi Windows XP/Vista/7 oraz Mac OS X. Nie ma słowa o linuxie więc nie wiem czy dam radę jakoś to zrobić, żeby za jego pomocą przenieść ważne pliki. Ma ktoś doświadczenie  z takimi sytuacjami? Pozdrawiam

WD preformatuje dyski jako NTFS (stąd info o zgodności z Windami). Można ich używać z tym formatem plików lub (lepiej) przeformatować np na EXT4 i też będzie działał.

Masz pod ręką jakiś link do strony opisującej jak to zrobić?

Jak co zrobić?

Słowo klucz “GParted”

problem będzie jak taki dysk na Ext4 będziemy chcieli podłączyć do urządzeń typu TV albo u znajomego, który ma Windows i nie zadziała

proponował bym zostawić NTFS z nim poradzi sobie Linux i cała reszta

tak Linux sobie świetnie radzi z NTFS i dysk powinien poprawnie działać mimo że w specyfikacji tego nie pisze

Telewizory mogą sobie nie poradzić z systemem plików NTFS, ale fakt faktem, system ext na dysku zewnętrznym może okazać się nie najlepszym rozwiązaniem.

Lepiej pozostawić Ntfs, użytkownik może chcieć podłączyć dysk na komputerze znajomego z Windows i nie uzyska dostępu do plików, a znajomy może nie zgodzić się na instalację sterowników obsługujących (przeważnie nie dokońca prawidłowo) system plików Ext*. Sam posiadam dysk zewnętrzny i nie stawiam na nim czegoś innego jak Fat32 lub Ntfs.