Dysk zewnętrzny - komunikat plik lub katalog uszkodzony i nieczytelny

Posiadam dysk Seagate 500 GB, pojawia się informacja - “plik lub katalog uszkodzony i nieczytelny”. Załączam SMARTa dysku. Będę ogromnie wdzięczna za pomoc!

smart.jpg

Dysk wygląda w porządku. Spróbuj puścić chkdsk dla tej partycji. Możliwe że dysk został zbyt szybko odłączony i plik się źle skopiował. 

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź, załączam skan. Jestem niestety laikiem i nie wiem co zrobić w tym przypadku.

chkdsk.jpg

Uruchom CMD z podniesionymi uprawnieniami (Jako Administrator), i wykonaj komendę :

chkdsk i: /f/r

(jeśli system zażąda - uruchom ponownie komputer i poczekaj na wykonanie skanowania po ponownym uruchomieniu)

dzięki, sprawdza właśnie dane pliku, idzie bardzo powoli. Mam nadzieję, że będzie dobrze. O rezultacie na pewno napiszę.

Dziękuję!! Wszystko działa!! Zapytam jeszcze tylko - skoro dysk robi mi takie niespodzianki, to znaczy, że jego żywot się już kończy, czy niekoniecznie? Pozdrawiam serdecznie!

 

Niekoniecznie. Status SMART wydaje się być ok. Musiałabyś podać więcej danych o komputerze i systemie by można podać jakieś sensowne i możliwe do sprawdzenia rzeczy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Jak można coś wyczytać ze smart dysków, gdy użytkownicy tak podają wartość RAW?

 

Niech podają w wartościach dziesiętnych, czyli ustawienie programu: Funkcje - Advancet Feature - Wartość Raw i ustawienie 10 DEC.

 

 

 

 

Zawsze można przeliczyć samemu w kalkulatorze wartości. 

Oczywiście mówię o komputerowym kalkulatorze.

 

No żeś wymyślił !!!

 

Jak masz w układzie dziesiętnym, wszystko masz jak na dłoni i widzisz, mają wklejać poprawnie i już.

Wrzucam smarta z zalecanymi ustawieniami. Czy informacje o systemie i komputerze są potrzebne jeśli jest to dysk zewnętrzny?

sm.jpg

A daj jeszcze smart dysku z najnowszego HD Tune, opcja health.

a co mam zrobić w tym programie po kolei? Bo okno health jest puste, także po wykonaniu analizy w Benchmark