Dysk zewnętrzny - lepszy tani-pojemny, czy drogi-'firmowy'?

Witam,

Chcę kupić dysk zewnętrzny 1TB lub 2TB. Nie znam się za dobrze na hardware, więc myślę który wybrać. Myślałem nad kilkoma:

I teraz meritum sprawy: pierwszy kosztuje 279 zł i jest o pojemności 1TB. Drugi jest około 40 zł droższy, ale JESZCZE RAZ tak pojemny - 2TB! Nie ukrywam, że dysk posłuży mi jako “przechowywalnia” śmieci, pokroju instalki, filmy, etc - stąd najważniejsza jest pojemność.

Czy dużo ryzykuję kupując ten większy/tańszy? Mam spore wątpliwości czy to będzie działać “jakoś”, a nie chcę wtopić niepotrzebnie pieniędzy i co tydzień odsyłać sprzętu na gwarancje.

Dziękuję za porady i Wasze opinie.

zonk123 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Aresh, poprawione.

To popraw jeszcze na Areh :slight_smile:

to może jeszcze ktoś udzieliłby odpowiedzi? w końcu jesteśmy na technicznym forum, bardziej od formy interesuje mnie treść.

Jeżeli nie śledziłeś to tu viewtopic.php?f=6&t=422878 toczyła się dyskusja o tym z Biedronki. Może coś ci to podpowie.

-będziesz się musiał pogodzić z tym że na DP forma również bardzo się liczy :slight_smile: . Pozdrawiam.

przeczytałem. jednak nie boję się o ten biedronkowy, bo to ten “lepszy” wybór w moim przypadku. bardziej martwi mnie Iomega Home Media Network, bo jakaś kosmiczna firma. gwarancją jest paragon i mogę w nieskończoność wysyłać, jednak oni mogą przetrzymywać w serwisie mój dysk przez kupę czasu i tak w kółko do czasu, gdy gwarancja się skończy :slight_smile:

Jeśli ten 2TB m a sieć to się nie zastanawiaj nawet i bierz większy.

@DiamondBack: jaką sieć? Nie rozumiem.

Chodzi o interfejs LAN (wtyczka RJ-45), który jak wiesz zapewnia dużo lepszą szybkość, niż USB.

Podłączasz wówczas dysk do routera i montujesz go jako dysk sieciowy. Rozwiązanie szybsze i wygodniejsze w domowych warunkach :slight_smile: