Dysk zewnętrzny - nie można przypisać litery dysku

Witam, mam dysk zewnętrzny 1TB, który przypadkiem był sformatowany w systemie ext4 (jest obecnie na nim system Linux Mint), chciałam odzyskać z niego utracone podczas formatowania pliki (z tego, co pamiętam, ponad 900GB), jednak system windows nie widzi go w panelu “Mój komputer”. Po wykonaniu polecenia diskmgmt.msc i podglądu w narzędziu “Zarządzanie dyskami”, dysk wyświetla się poprawnie, ale nie można przypisać mu litery:

6499689800_1352801821_thumb.jpg

Próbowałam też w ten sposób:

8642324500_1352801857_thumb.jpg

Dalej brak pomysłu, dlatego proszę o pomoc. Nie znam się dobrze na windowsie, bo od lat pracuję na Linuxie, jednak odzyskiwanie plików dostępnymi narzędziami na system Linux nie powiodło się, co mnie doprowadziło do Windowsa (niestety wybór narzędzi do data recovery jest o wiele większy).

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :wink:

Systemy z rodziny Windows nie rozpoznają partycji Linuksowych to pierwszy problem. Drugi problem, jeżeli na dysku z którego chcesz odzyskać dane zapisywałaś nowe dane to prawdopodobieństwo ich odzyskania znacząco spadly.

Niestety nie wiem czy i który program do odzyskiwania danych dostępny dla systemu Windows potrafi odzyskiwać dane z partycji Ext4.

Tak, ale zastanawiałam się, czy jest jakakolwiek możliwość przypisania temu dyskowi literki bez ponownego formatu, bo oczywiście po 2 formatach będzie ciężej odzyskać dane.

I nie, na tym dysku po sformatowaniu go nie były zapisane żadne nowe dane także tamte nie są nadpisane i spokojnie można odzyskiwać.