Dysk zewnętrzny - problem z zapisem danych

Witam!

Posiadam dysk zewnętrzny WD Essential 1TB i pojawił się z nim pewien problem. Ostatnio przy kopiowaniu na niego danych z komputera dało się usłyszeć dźwięk odłączanego i podłączanego urządzenia USB po czym zwiecha kompa i po odłączeniu kabla USB wyskakiwały komunikaty o nieudanym zapisie ostatniego kopiowanego pliku. Przez pewien czas dysk był widoczny tylko w menedżerze urządzeń a w eksplorerze czy totalcomanderze już nie. Po paru godzinach zaskoczył sam (!) ale teraz przy próbie zapisu na nim czegokolwiek zwiecha i komunikat o problemie zapisu pliku $MFT. Kabel USB zmieniałem, próbowałem naprawić dysk przez komendę CHKDSK ale do końca go nie przechodzi (“system Windows nie mógł dokończyć sprawdzania dysku”), narzędziami z WD Utility nie przechodzi testu SMART, szybki test pokazuje FAIL, nie wiem czym bezpiecznie naprawić dysk bez utraty danych (ok.600GB). Pomocy!

Obawiam się, że nic tu nie zrobisz. Kontakt z serwisem w celu wymiany dysku na nowy (o ile jest na gwarancji)

20120405215338aaaaa.png

Następnie kliknij sprawdź i niech zostanie sprawdzony. Możesz zaznaczyć dodatkowo opcję - skanuj dysk i próbuj odzyskać uszkodzone sektory.

A idzie to tak:

a) komputer

b)prawoklik na dany dysk

c) właściwości

d) narzędzia

e) sprawdź

Powinno pomóc.

Dokładnie jak kolega pisze. Jak jest S.M.A.R.T. fail to nie masz co kombinować.

Nie S.M.A.R.T. jest fail, tylko szybki test w WD Utility, S.M.A.R.T. nawet nie jest uruchamiany :confused:

Dodane 06.04.2012 (Pt) 13:57

fastfiber , robiłem tak, przy zaznaczonej drugiej opcji pod koniec 4 fazy wyskakuje “system Windows nie może dokończyć skanowania”