Dysk zewnętrzny przestał działać

Cześć,

Jakiś czas temu rzuciłem się na dysk zewnętrzny WESTERN DIGITAL 2TB 3.5 cala na USB 2.0. Przez jakiś czas wszystko było w porządku. Dysk działał bez problemów na różnych komputerach i systemach operacyjnych (Win XP, Vista, 7). Jednak ostatnio coś się popsuło i gdy go podłączam, nie widzę żadnego dysku (próbowałem na wszystkich kompach / laptopach). Świeci się ciągle na nim dioda, że chodzi i słychac, że się kręci. Jak odpalam Disk Management to widzi go jako unknown i not initialaized. Jak próbuje go zainicjowac, dostaje taki bład:“The request could not be performed because of an I/O device error.”

dodam tylko, że mam tam kilka giga danych (swoich zdjęć), więc nie bardzo chciałbym te dane tracić.

Macie może jakiś pomysł?

Pzdr

Tomek

la.tomek ,

Proszę poprawić pisownię w tytule tematu i w opisie problemu. W celu dokonania zaleconej korekty proszę skorzystać z przycisku Edytuj przy poście otwierającym temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Najpierw przełóż go do innej obudowy i sprawdź czy działa. Nie wiadomo czy padł dysk czy elektronika w obudowie. Dość często się zdarza, ze właśnie pada elektronika w obudowie a sam dysk jest sprawny.

Zanim cokolwiek zrobisz dobrze się zastanów! Jeśli dysk jest na gwarancji (a po pojemności sądzę, że jest) i będziesz chciał go reklamować to pod żadnym pozorem niczego nie rozbieraj! Być może problem leży nie w dysku a w zasilaczu - sprawdź czy nie wygiął się jakiś pin we wtyczce. W miarę możliwości sprawdź działanie dysku z innym zasilaczem albo przemierz ten posiadany. Możesz też udać się do sprzedawcy i zapytać, czy ma jeszcze dyski z tej serii by sprawdzić go z innym zasilaczem. W ostateczności możesz rozebrać obudowę ale wtedy stracisz gwarancję. Rozebranie obudowy też niczego nie gwarantuje. Sprawdź na stronie producenta czy oferuje usługę odzyskiwania danych z reklamowanych urządzeń - usługa może być kosztowna ale jeśli masz tam cenne dane to może będzie warto z niej skorzystać.

:roll:

Eee ja WD to nawet bez czytania całości mogę Ci powiedzieć że padła elektronika, już to przerabiałem. U mnie padła po paromiesięczny nie używaniu, ot tak po prostu. Więc jak masz na gwarancji to nawet nie rozbieraj dysk jest ok, zanieś do serwisu.

Hej,

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. 

Problem w tym, że nie bardzo mam dokumenty ze sobą i nie wiem czy na niego jest gwarancja jeszcze… jeszcze dokładnie sprawdze, właśnie napisałem do serwisu.  :expressionless:

Co oznacza, że poszła elektornika? mogę to jakoś sam spróbować naprawić? kupić jakąś inną obudowę? 

(ale to wygląda na puste pudełko z dziurką bezpośrednio do dysku tylko - 

także jak go wyjmę to pewnie będzie to samo).

Pzdr,

Tomek

Bez problemu dostaniesz nowe pudło, oczywiście musi być z elektroniką, chociaż na Twoim miejscu raczej bym sie rozejrzał za jakimś dock’iem teraz tanio wyrwiesz a możesz bez problemów zmieniać dyski, nawet na 2,5’