Dysk zewnętrzny przestał kręcić/bluescreen/przywracanie konfiguracji

Dzień dobry

 

Wczoraj włączyłam laptop i pokazał się bluesceen z logo Winxp dotyczacy błędów na dysku zewnętrznym podłączonym do komputera cały czas. Chciał coś naprawić więc mu pozwoliłam, pokazywały się różne błędy dotyczące niektórych plików muzycznych, pliki te pozniej przywracał. Następnie pojawilo sie powtórzone mnóstwo razy zdanie, którego niestety nie pamiętam, ale pomyslalam, że do rana skończy pracować.

 

Niestety rano wygladało wszystko tak samo, myślalam ze sie zawiesił, więc go zresetowałam.

Później włączylam komputer normalnie (chociaż troche dłużej sie ładował), ale przy próbie otwarcia skrótu do dysku wyskoczył komunikat. Wyłączyłam komp, odłączyłam dysk i włączyłam, teraz mam czarny ekran  z treścią:

 

"Przywracanie konfiguracji

Menu pozwala na wybór profilu systemu, który zostanie użyty do uruchomienia systemu Windows. Jeśli komputer nie uruchamia sie poprawnie, można przełączyć sie do poprzedniej konfiguracji, aby uniknąć problemów z uruchamianiem systemu. […]"

Do wyboru jest tylko “Profil niezadokowany”, moge też wybrać ostatnią dobrą konfigurację albo wyjść z tego menu i uruchomić ponownie komputer.

 

Nie wiem o co w tym chodzi, proszę o pomoc

 

Mój laptop to Dell Latitude D630

Dysk zewnętrzny Toshiba

 

 

 

A może to problem ma dysk laptopa?

 

Odłącz dysk zewnętrzny i sprawdź.

Podłączylam dysk znów, wyszłam i weszłam, znów ten bluescreen ale anulowalam sprawdzanie i komp sie dalej uruchomil normalnie, ale jak chcialam wejść w dysk to pokazuje sie komunikat że jest niesformatowany. Podłączony do drugiego kompa pokazuje to samo. Co moge teraz zrobic zeby nie utracic danych?

Programy do odzysku danych.

 

http://www.dobreprogramy.pl/Odzyskiwanie-danych,Programy,Windows,224.html

 

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/darmowe-programy-do-odzyskiwania-danych.html

Czy teraz juz mam ich użyc? Któryś polecasz?

Wybieraj sama, który Ci pasuje.

 

Trzeba robić to natychmiast.

 

Jak coś poradniki w necie.

Ok, dzięki

może jeszcze to cię zainteresuję 

http://traxter-online.net/testdisk-photorec-odzyskiwanie-danych/

Uruchomiłam Recuva, ale skanuje juz bardzo długo a ciagle jest 0%, a ten TestDisk wyglada na strasznie skomplikowany :frowning:

może ten coś poradzi

http://www.cdrinfo.pl/download/136103028

Ten też przy szybkim skanowaniu oczekiwany czas wzrósł do 1000h i nic nie zrobil. Przy szukaniu inteligentnym równiż nic, a pracuje juz 20 min…

Zaden z podanych wyzej programów nie chciał skanowac dysku, wyskakiwały błędy, za to udało mi się wykonać skan SMART https://www.dropbox.com/s/ffkt7nng28gubwf/Zrzut%20ekranu%202014-04-08%2017.20.05.png