Dysk zewnętrzny Seagate STBX1000201 1TB - martwy

Witam,

mam problem posiadam dysk zewnętrzny Seagate STBX1000201 1TB 1D6ADD-500 1TB usb 3.0 i dzisiaj podczas pracy lekko mi upadł ale działał dalej bez problemu, po kilkudziesięciu minutach odłączyłem go poprawnie od kompa tzn. wysunałem go w windowsie, ale gdy teraz go podłączam to nic się nie dzieje słychać tylko taki dziwny dzwięk jak na nagraniu tutaj: http://www.speedyshare.com/rs8ez/Moje-nagranie-20.wav

 

Co mam zrobić mam tam dosyć dużo danych ok. 600GB i niechciałbym ich stracić.

Sprawdź Smartem z innego systemu (Linuksa), możesz wkleić loga

 

Najprościej graficzną aplikacją “Dyski” (Palimpsest)

tylko ze tego dysku w ogóle nie wykrywa, jest na dysku taka niebieska mala dioda i jak się odpala i pracuje zawsze się świeci lub mruga teraz nic.

Myślę że najlepszym wyjściem w tej sytuacji byłoby wyjęcie dysku z obudowy i podłączenie go bezpośrednio do płyty głównej kablem SATA, albo popróbować jakiejś przejsciówki SATA-USB.

 

Miałem przypadek że przestał mi działać dysk zewn WD, wyjąłem go z oudowy i podłączyłem do płyty głównej SATA i mimo że system zakomunikował, że dysk uszkodzony udało mi się skopiować dane na dysk z systemem. Było tego raptem 100 GB, więc zmieściłem na dysk systemowy komputera, do którego podłączyłem ten wadliwy. 600 GB to jednak spora encyklopedia.

A jak wyjme go z pudełka to nie strace gwarancji?

Wydaje mi się, że z chwilą w której on “lekko” upadł, upadła też i gwarancja.

 

Rób tak, aby nie było śladów ingerencji i jest OK.

 

I jak wyżej, jak stwierdzą upadek, nie ma gwarancji.

zrobiłem tak jak mówiliście rozebrałem ten dysk podłączyłem bezpośrednio przez SATA, dalej jest taki dźwięk, w BIOS ie go nie wykrywa, z podłączonym tym dyskiem nawet system nie startuje.

No to poskładaj ładnie i gwarancja - może się uda?

I tak zrobię, napisze potem czy mi uznali.

Mam jeszcze do was pytanie, nie chce stracić tych danych dowiedziałem się, że Seagate oferuje odzyskiwanie danych tylko, że chciałbym to skonsultować z nimi telefonicznie niestety nie mają konsultantów mówiących po Polsku, a angielskiego nie umiem za dobrze, Czy jest jakiś inny sposób kontaktu z nimi po Polsku może ktoś wie?

ale co chcesz konsultować?

jeśli uznają gwarancje, to wstawia nowy dysk i ew. wtedy podadzą koszta odzysku danych, wiec konsultant nie powie Ci nic innego, jak przysłać dysk 8)

http://www.seagate.com/pl/pl/services-software/data-recovery-services/

 

Tylko najpierw zapytaj ile taka usługa kosztuje, bo może być bardzo droga.

 

 

http://www.seagate.com/pl/pl/about/contact-us/data-recovery/

@JNJN

dzięki za numery tylko, że jak wpisuje numer dla polski to “nie ma takiego numeru”.

Jednak nie wysyłałem na gwarancję naprawiłem dysk samemu przynajmniej na trochę, żeby zgrać dane, posłużyłem się tym filmikiem :

https://www.youtube.com/watch?v=WNJqTPutrJ4

Po prostu głowica nie była w miejscu początkowym i dlatego dysk nie startował, rozkręciłem zrobiłem jak na filmie i o dziwo działa!