Dysk zewnętrzny-Ubuntu czyta, windows już nie

Witam!

Jakiś czas temu zakupiłam dysk zewnętrzny 1TB, został on sformatowany na windowsie. Pliki również były na niego wgrywane z windowsa. Na Ubuntu również dobrze smigało wszystko. Po jakims czasie użytkowania dysku tylko pod linuksem chciałam go podpiąć pod kompa z windowsem i okazało się że windows owszem widzi dysk ale po wejściu na niego wyskakuje komunikat: “Plik lub katalog jest uszkodzony i nieczytelny”, tyle że na Ubuntu wszystko działa jak należy. Podejrzewam że to pewnie będzie związane z ntfs ale w tym temacie jestem kompletnie zielona. Można ten problem jakoś naprawić bez utraty danych?

Pozdrawiam

Pytanie czy to właściwy dział. Jeżeli to problem z Windows, to najlepiej zadać pytanie na forum Windows. Sprawdź na innym komputerze z Windowsem.

Dysk podpinany zewnętrznie? Ciężko będzie naprawić MBR (o ile się uda) - za mało danych…

Zgaduję: GRUB (lub inny boot loader) działa prawidłowo, problem tkwi troszkę głębiej…

Podaj dane sprzętu, na pewno ktoś się odezwie (model laptopa - bo pewnie na tym działasz, nie na “stacjonarce”).

CHKDSK ?

A zobacz czy możesz zamontować dysk tylko do odczytu

Autorka napisała, że w Ubuntu wszystko hula. Pod Windows istnieje montowanie, ale jest też automonter, który jest wykorzystywany automatycznie.

Gdybym nie sprawdziła na innych kompach, z innymi wersjami windowsa to bym nie pytała…

 

Mogę podać model laptopa na którym mam tego linuxa (ubuntu 12.04) bo dysk sprawdzałam na wielu innych kompach.

Jest to HP-Mini-210-2000. I na tym śmiga bez problemu

nie da się, próbowałam wcześniej

 

(Windows) Przy klikaniu we właściwości z poziomu samego Mój komputer pokazuje się że dysk ma 0 bajtów i 0 pojemości, tak jakby był uszkodzony jakoś mechanicznie.

Próbowałam również sprawdzanie błędów z właściwości i wyskakuje mi komunikat: Nie można sprawdzić dysku, ponieważ system Windows nie może uzyskać do niego dostępu.

 

Już sama nie wiem co jest nie tak…

 

Pod Windows