Dyski Western Digital jak to jest z gwarancją?


(sebaele) #1

Witam serdecznie, chciałbym zapytać jak to jest z gwarancją dysków WD? Przykładowo kupiłem na allegro nowy dysk WD bez jakichkolwiek papierów, dowodem zakupu itp.

Czy taki dysk podlega gwarancji?

Pozdrawiam


(BOLO1990) #2

Nie. Niby na jakiej podstawie?


(Błażej) #3

Jeśli to był sklep który ci sprzedał dysk przez allegro to jako dowód zakupu możesz przedstawić mu udokumentowany przelew na konto(screen/wydruk historii)

Jeśli to osoba prywatna ci sprzedawała już reklamować nigdzie nie możesz.


(Badziewmax) #4

Głupoty gadacie!

Wejdź na stronę http://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=pl i sprawdź po numerze czy masz gwarancję. Jak masz to zarejestruj zgłoszenie i dalej wg instrukcji. Będziesz musiał wysłać dysk do magazynu w Warszawie i odeślą nowy jak będzie uznany.

Wysyłałem im tak 3-4 dyski i NIGDY nie chcieli dowodu zakupu.


(sebaele) #5

No i o to mi chodziło, przecież jest gwarancja producenta i chyba jak kupie nowy powiedzmy na allegro bez jakiegoś dowodu to chyba moge reklamować u producenta...


(Drobok) #6

Niby na jakiej podstawie ? Gdyby producent nie ewidencjonował sprzedawanego sprzętu (a tego robić nie musi) to nic nie zrobisz. Ty masz mieć dowód zakupu :stuck_out_tongue:


(sebaele) #7

No to ja już sam zgłupiałem... Mam do kupienia dysk który po wpisaniu numeru seryjnego na stronie WD jest na gwarancji a sprzedający nie ma żadnego dowodu zakupu, czy taki dysk nie podlega gwarancji?


(Drobok) #8

Jeśli tak mówi strona wd to tak jest.


(I Tomasz I) #9

Gwarancja wd jest na podstawie numeru seryjnego. Robisz zgłoszenie rma na stronie, wysyłasz towar do Warszawy do firmy która odsyła popsute dyski do Węgier. Nowy dysk dostajesz z Niemiec kurierem ups.

Podobnie działa corsair,seagate czy microsoft.

W przypadku corsair'a sprzęt ślesz do Holandii, jak tylko dojedzie to w ten sam dzień jest nadawany zwrot ups'em opcją ekspres (W Köln paczka wpada do samolotu i na następny dzień jest u ciebie. W moim przypadku paczka z NL wysłana o 19, a o 16 następnego dnia miałem ją w rękach :slight_smile: ) - dostałem nowy zafoliowany zasilacz większej mocy.

Na zachodzie mają inne procedury, które niekiedy mogą się wydawać lekkim szokiem dla nas - klient to Pan a nie złodziej, krętacz, kombinator który popsuł sprzęt i teraz się nas czepia :?


(sebaele) #10

A czy może mi ktoś wytłumaczyć jak dokładnie zrobić te zgłoszenie na WD? Próbowałem ale ciężko cokolwiek tam zrozumieć.


(Błażej) #11

http://websupport.wdc.com/rdsfdc.asp?li ... s=〈=pl


(sebaele) #12

Do tego to już sam doszedłem nawet zarejestrowałem swój dysk i otrzymałem numer RMA tylko nie wiem czy mam coś włożyć jakiś papier do pudełka z informacją co się dzieje z dyskiem lub ewentualne jakieś dane itp.


(I Tomasz I) #13

Nie. Pakujesz dysk w pudło, zapychasz papierem aby się nie przemieszczał i na paczce piszesz nr rma (najlepiej grubym markerem) tak aby był widoczny dla serwisu.


(Polopolo1991) #14

dysk podlega gwarancji na podstawie numeru seryjnego.


(Ocxxxx) #15

Fajna stronka ta z WD mam tylko dyski tej firmy i mogę sobie sprawdzić kiedy mi się kończy gwarancja na konkretny dysk :slight_smile:


(sebaele) #16

Mam jeszcze takie pytanie czy to też trzeba wydrukować podpisać i włożyć wraz z dyskiem:

Informacje celne

Produkt zamienny w ramach gwarancji. Przybliżona wartość jest przedstawiona wyłącznie dla celów odprawy celnej. Bez obciążania kosztami klienta.

Proszę podpisać, wpisać datę i zwrócić razem z dyskiem.

Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są prawdziwe i poprawne.

______________________________

Podpis

_________________

Data


(I Tomasz I) #17

Nie. Dysk wysyłasz do warszawy a nie mozambiku.


(sebaele) #18

Witam ponownie, dysk został odesłany ponad tydzień temu do firmy WD w Warszawie. Na stronie WD w statusie RMA widnieje że nowy dysk jest w drodze ale niepokoi mnie to że nowy dysk jest tylko objęty gwarancją do 18.05.2013r :-(. Czy to możliwe?