Dyski Western Digital jak to jest z gwarancją?

Witam serdecznie, chciałbym zapytać jak to jest z gwarancją dysków WD? Przykładowo kupiłem na allegro nowy dysk WD bez jakichkolwiek papierów, dowodem zakupu itp.

Czy taki dysk podlega gwarancji?

Pozdrawiam

Nie. Niby na jakiej podstawie?

Jeśli to był sklep który ci sprzedał dysk przez allegro to jako dowód zakupu możesz przedstawić mu udokumentowany przelew na konto(screen/wydruk historii)

Jeśli to osoba prywatna ci sprzedawała już reklamować nigdzie nie możesz.

Głupoty gadacie!

Wejdź na stronę http://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=pl i sprawdź po numerze czy masz gwarancję. Jak masz to zarejestruj zgłoszenie i dalej wg instrukcji. Będziesz musiał wysłać dysk do magazynu w Warszawie i odeślą nowy jak będzie uznany.

Wysyłałem im tak 3-4 dyski i NIGDY nie chcieli dowodu zakupu.

No i o to mi chodziło, przecież jest gwarancja producenta i chyba jak kupie nowy powiedzmy na allegro bez jakiegoś dowodu to chyba moge reklamować u producenta…

Niby na jakiej podstawie ? Gdyby producent nie ewidencjonował sprzedawanego sprzętu (a tego robić nie musi) to nic nie zrobisz. Ty masz mieć dowód zakupu :stuck_out_tongue:

No to ja już sam zgłupiałem… Mam do kupienia dysk który po wpisaniu numeru seryjnego na stronie WD jest na gwarancji a sprzedający nie ma żadnego dowodu zakupu, czy taki dysk nie podlega gwarancji?

Jeśli tak mówi strona wd to tak jest.

Gwarancja wd jest na podstawie numeru seryjnego. Robisz zgłoszenie rma na stronie, wysyłasz towar do Warszawy do firmy która odsyła popsute dyski do Węgier. Nowy dysk dostajesz z Niemiec kurierem ups.

Podobnie działa corsair,seagate czy microsoft.

W przypadku corsair’a sprzęt ślesz do Holandii, jak tylko dojedzie to w ten sam dzień jest nadawany zwrot ups’em opcją ekspres (W Köln paczka wpada do samolotu i na następny dzień jest u ciebie. W moim przypadku paczka z NL wysłana o 19, a o 16 następnego dnia miałem ją w rękach :slight_smile: ) - dostałem nowy zafoliowany zasilacz większej mocy.

Na zachodzie mają inne procedury, które niekiedy mogą się wydawać lekkim szokiem dla nas - klient to Pan a nie złodziej, krętacz, kombinator który popsuł sprzęt i teraz się nas czepia :?

A czy może mi ktoś wytłumaczyć jak dokładnie zrobić te zgłoszenie na WD? Próbowałem ale ciężko cokolwiek tam zrozumieć.

http://websupport.wdc.com/rdsfdc.asp?li … s=〈=pl

Do tego to już sam doszedłem nawet zarejestrowałem swój dysk i otrzymałem numer RMA tylko nie wiem czy mam coś włożyć jakiś papier do pudełka z informacją co się dzieje z dyskiem lub ewentualne jakieś dane itp.

Nie. Pakujesz dysk w pudło, zapychasz papierem aby się nie przemieszczał i na paczce piszesz nr rma (najlepiej grubym markerem) tak aby był widoczny dla serwisu.

dysk podlega gwarancji na podstawie numeru seryjnego.

Fajna stronka ta z WD mam tylko dyski tej firmy i mogę sobie sprawdzić kiedy mi się kończy gwarancja na konkretny dysk :slight_smile:

Mam jeszcze takie pytanie czy to też trzeba wydrukować podpisać i włożyć wraz z dyskiem:

Informacje celne

Produkt zamienny w ramach gwarancji. Przybliżona wartość jest przedstawiona wyłącznie dla celów odprawy celnej. Bez obciążania kosztami klienta.

Proszę podpisać, wpisać datę i zwrócić razem z dyskiem.

Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są prawdziwe i poprawne.

______________________________

Podpis

_________________

Data

Nie. Dysk wysyłasz do warszawy a nie mozambiku.

Witam ponownie, dysk został odesłany ponad tydzień temu do firmy WD w Warszawie. Na stronie WD w statusie RMA widnieje że nowy dysk jest w drodze ale niepokoi mnie to że nowy dysk jest tylko objęty gwarancją do 18.05.2013r :-(. Czy to możliwe?