Dziwna historia dysku, czyżbym została oszukana?

Sprawa jest następująca. Kupiłam w tym tygodniu dysk w sklepie Komputronik WD Passport SE 1TB. Na pudełku, obudowie dysku jak i na fakturze widnieje numer seryjny gdzie trzy ostatnie numery to: 27T z kolei w programie WD SmartWare jest taki sam numer lecz końcówka nie posiada litery T. Chcąc sprawdzić ile wynosi gwarancja na stronie WD wpisując pierwszy numer seryjny jest informacja “Ograniczona gwarancja - Produkt jest wciąż objęty gwarancją, a numer seryjny jest ważny i przygotowany do wymiany.”

2.JPG

Gdy natomiast wpiszę numer seryjny z oprogramowania WD SmartWare komunikat jest następujący “Brak ograniczonej gwarancji - Produkt był pierwotnie sprzedany producentowi systemu. Proszę skontaktować się z producentem systemu lub miejscem zakupu, aby poddać produkt serwisowi gwarancyjnemu”.

Przechwytywanie.JPG

Bardzo mnie ten ostatni komunikat zaniepokoił. O co chodzi? Który numer jest prawdziwy czy ten na nalepce czy ten w firmware dysku? Co jeśli dysk kiedyś się zepsuje? WD może nie uznać gwarancji?

PS.: Posiadam inny dysk WD i zarówno na naklejce dysku, pudełka jak i w firmware jest ten sam numer seryjny.

Może napisz do WD i przedstaw im całą sytuację? Oni są najwłaściwszym adresatem tego pytania.

zadzwoń do komputronika i zgłoś całą sprawę bo ktoś coś spierniczył pytanie czy rozmyślnie

Hmm… ciekawe… przyjrzyj się jaki model dysku ci wyskoczył z tą literką a jaki bez :slight_smile: Jak sprawdziłem u siebie (również brak ostatniej literki) to z numerem z dysku mam prawidłowy model a z numerem z WD Smart Ware wyskoczył jakiś stary model :slight_smile:

dysk raczej nie był wcześniej używany też dane SMART wskazują na świeży stan. Nie wiem czy to przypadkiem nie wina aktualizacji firmware którą przeprowadziłam 2 dni temu do nowszej wersji.

Dodane 11.12.2010 (So) 23:47

Potwierdzam bez tej literki jest zupełnie inny model dysku WD10TMVW-11ZSMS0 natomiast z literą model pokrywa się z tym co na pudełku dysku czyli: WDBACX0010BBK-EESN. Ciekawe skąd ta rozbieżność? I co jest tego efektem.

rozbieznosc jest stad, ze to zwykly dysk tyle ze sprzedany w obudowie - jesli bedziesz reklamowac calosc, to odsylasz do sklepu, jesli tylko dysk - to do WD

A nie na odwrót? Obudowę do WD a dysk do sklepu :smiley: W firmware dysku jest inny numer seryjny który nie przechodzi “legalności” na stronie WD natomiast numer z obudowy jak najbardziej :smiley:

Wysłałam zapytanie do WD wraz ze zdjęciami ciekawe co mi odpowiedzą.

Emm myśle, że chodziło mu o obudowę komputera :slight_smile:

na logike biorac to nie, ale nie wiem czy WD postepuje logicznie… :smiley:

najwyrazniej WD daje gwarancje na calosc, a nie na sam dysk

Dostałam właśnie odpowiedź od WD

Jeśli dobrze tłumaczę i interpretuję to program SmartWare ma problem z odczytaniem ostatniego znaku. Jak zapewnia wszystko jest ok.

a konkretnie jeśli jest to litera