Napotkałem pewien problem. Niestety jak to ja, chciałbym się dowiedzieć w miarę o co chodzi, mechanika dopiero w piatek bede mógł odwiedzić.
W dniu dzisiejszym byłem na wymianie oleju silnikowego, także w skrzyni biegów. Razem z filtrami. A dodam, że to automat ;p
I niestety po kilku minutkach jazdy zaczelo sie dziwne coś dziać. Bieg nie chciał skoczyć z 4 na 5. Obroty wzrastały jak nienormalne po wciśnięciu gazu, ale samochod na 60km/h sie zatrzymał i szybciej nie jechał.
Zauważyłem także, że jak zaczynam się powoli rozpędzać to szarpie przy zmianie biegów.
Na początku wyświetlała się ikonka samochodu z kluczem, wg instrukcji problem z elektroniką albo skrzynia biegów. Tylko tyle sie dowiedziałem. Odłączyłem akumulator, po kilku minutach podłączyłem ponownie. Ikonka juz nie świeci, ale problem pozostał.
Sprobuje dodać takze filmik żeby bylo bardziej pokazane o co mi chodzi.
Ktoś może mi naświetlić sytuację o co może chodzić czy muszę czekać do piątku i myśląc co wymysli mechanik.
Pojęcia nie mam zielonego.
Samochod kupilem tydzień temu mniej więcej. Wszystko śmigało do dzisiaj az nie wysłałem go do lekarza na kosmetyczne poprawki.
Wymienic oleje, filtry, sprawdzic zawieszenie, klocki z hamulcami. Wszystko w porządku z tym, oleje z filtrami wymienil.
I nagle to coś…
Poprzedni właściciel nie wie kiedy byl wymieniany ostatnio, wczesniej korzystal z auta jego tata, a on nie pamieta kiedy to robil.
Co do rozrządu. Byl robiony przy 280tys przebiegu. Czyli zostalo przejechane 13 tys km tylko…
Pewnie też nie wymieniał. Pytanie co zrobił mechanik: zwyczajnie spuścił stary olej i dolał nowego czy też opróżnił skrzynię całkowicie, wyczyścił z zanieczyszczeń (złogów) i zalał świeżym olejem. Stawiam, że to pierwsze. A przy skrzyniach, w których olej nie był zmieniany to błąd. Nie chcę straszyć, ale to mogło załatwić skrzynię.
Nie ma żadnej blokady ustawionej. To nie dzieje się od razu tylko po kilku minutach jazdy.
A co do trybu awaryjnego, wlacza się tryb awaryjny, a żadna ikonka sie nie świeci? I skoro wlacza sie ten tryb to jednak cos mu musi dolegac, bez przyczyny by sie nie włączał
A i kupno oleju zleciłem już mechanikowi. Zeby on to ogarnął
Wymiana statyczna, zwana grawitacyjną. Czyli zwyczajnie: fura na podnośnik, zlewamy olej, nalewamy nowego i gra gitara. To znaczy tak działa w silnikach i skrzyniach, w których olej jest zmieniany regularnie. W przypadku skrzyni, o której stanie nic nie wiemy, oleju się nie wymienia albo wymienia się dynamicznie (tak jak opisałem wcześniej).
Problem w tym, że złogi brudu, które siedziały w skrzyni, podczas wymiany statycznej spłynęły na dół skrzyni i mogły zblokować elektrozawory. Ale… wszystko w rękach mechanika. Dzisiaj chlapnij sobie browarka. Albo dwa. Najwyżej pięć. W piątek się okaże.
Oki, w takim razie czekam do piatku i zobaczymy co powie.
Przypomnialem sobie, że poprzedni wlasciciel mowil, ze byla juz statyczna wymiana oleju, ale nie pamieta kiedy. Nie jest w stanie powiedzieć
A i jeszcze zrobiłem cos takiego, wyczytane w necie. Gaz, hamulec, zapłon
Wyświetliło się ECN 17000
Poczytałem w necie, w sumie niczego ciekawego sie nie dowiedzialem
Dowiedziałem się od właściciela, on zapytał taty, olej byl wymieniany dynamicznie w zeszłym roku na przełomie wiosna/lato
Odświeżam temat.
Jeden mechanik, nie widzi problemu, drugi tak samo.
Po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów.
Znaczy byl, ten co pisałem wcześniej.
Po skasowaniu jego, jak jade w trasę gdzieś to jest wszystko w porządku.
Jak pojezdze troche po mieście, w korkach, to zaczyna szarpać przy zmianie z 3 na 4. Tak jakby autko sie rozgrzalo i pozniej zaczelo cos mu dolegać. Jak odstoi trochę, odpocznie to wszystko wraca do normy. Dopóki znow nie wpakuje się w jakies korki w Warszawie ;p
Tu znalazłem dość stary temat, w dodatku dotyczący Vectry, ale chodzi mi o pewien schemat działania:
Na Twoim miejscu poszukałbym specjalistycznego forum, na którym znajdziesz użytkowników danego modelu (@zbigg47 wrzucał Ci jeden link). Tam poczytaj tematy odnośnie automatów, zapytaj o polecanego mechanika od tych skrzyń.