Dziwne coś po wymianie oleju w skrzyni Opel Astra H III Kombi

Witam,

Napotkałem pewien problem. Niestety jak to ja, chciałbym się dowiedzieć w miarę o co chodzi, mechanika dopiero w piatek bede mógł odwiedzić.
W dniu dzisiejszym byłem na wymianie oleju silnikowego, także w skrzyni biegów. Razem z filtrami. A dodam, że to automat ;p
I niestety po kilku minutkach jazdy zaczelo sie dziwne coś dziać. Bieg nie chciał skoczyć z 4 na 5. Obroty wzrastały jak nienormalne po wciśnięciu gazu, ale samochod na 60km/h sie zatrzymał i szybciej nie jechał.
Zauważyłem także, że jak zaczynam się powoli rozpędzać to szarpie przy zmianie biegów.
Na początku wyświetlała się ikonka samochodu z kluczem, wg instrukcji problem z elektroniką albo skrzynia biegów. Tylko tyle sie dowiedziałem. Odłączyłem akumulator, po kilku minutach podłączyłem ponownie. Ikonka juz nie świeci, ale problem pozostał.
Sprobuje dodać takze filmik żeby bylo bardziej pokazane o co mi chodzi.

Ktoś może mi naświetlić sytuację o co może chodzić czy muszę czekać do piątku i myśląc co wymysli mechanik.

Dodaje link do filmu:

Pozdrawiam!

Ile czasu minęło od poprzedniej wymiany oleju w skrzyni?

rozrząd?

Pojęcia nie mam zielonego.
Samochod kupilem tydzień temu mniej więcej. Wszystko śmigało do dzisiaj az nie wysłałem go do lekarza na kosmetyczne poprawki.
Wymienic oleje, filtry, sprawdzic zawieszenie, klocki z hamulcami. Wszystko w porządku z tym, oleje z filtrami wymienil.
I nagle to coś…
Poprzedni właściciel nie wie kiedy byl wymieniany ostatnio, wczesniej korzystal z auta jego tata, a on nie pamieta kiedy to robil.

Co do rozrządu. Byl robiony przy 280tys przebiegu. Czyli zostalo przejechane 13 tys km tylko…

Pewnie też nie wymieniał. Pytanie co zrobił mechanik: zwyczajnie spuścił stary olej i dolał nowego czy też opróżnił skrzynię całkowicie, wyczyścił z zanieczyszczeń (złogów) i zalał świeżym olejem. Stawiam, że to pierwsze. A przy skrzyniach, w których olej nie był zmieniany to błąd. Nie chcę straszyć, ale to mogło załatwić skrzynię.

:sob::sob::sob:
Kojarze, ze cos mowil, ze wchodzi 7l oleju.
Ale wylal tylko 4l oleju, 3 ponoc mialy zostac w jakims kole. Cos takiego mowil, nie powiem Ci dokladnie :frowning:

Czy przypadkiem na wybieraku skrzyni biegów nie ustawiłes blokady na 4 przełożeniu, co mogłoby sugerować wskazanie na wyswietlaczu? :thinking:

Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, dlatego samochód nie jedzie szybciej. Trzeba podjechać do mechanika i podpiąć pod kompa. Kto kupował olej?

Nie ma żadnej blokady ustawionej. To nie dzieje się od razu tylko po kilku minutach jazdy.
A co do trybu awaryjnego, wlacza się tryb awaryjny, a żadna ikonka sie nie świeci? I skoro wlacza sie ten tryb to jednak cos mu musi dolegac, bez przyczyny by sie nie włączał :confused:

A i kupno oleju zleciłem już mechanikowi. Zeby on to ogarnął

Kupiłeś samochód tydzień temu więc jeszcze mało o nim wiesz. Proponuję diagnostykę u mechanika co wymieniał.

Wymiana statyczna, zwana grawitacyjną. Czyli zwyczajnie: fura na podnośnik, zlewamy olej, nalewamy nowego i gra gitara. To znaczy tak działa w silnikach i skrzyniach, w których olej jest zmieniany regularnie. W przypadku skrzyni, o której stanie nic nie wiemy, oleju się nie wymienia albo wymienia się dynamicznie (tak jak opisałem wcześniej).

Problem w tym, że złogi brudu, które siedziały w skrzyni, podczas wymiany statycznej spłynęły na dół skrzyni i mogły zblokować elektrozawory. Ale… wszystko w rękach mechanika. Dzisiaj chlapnij sobie browarka. Albo dwa. Najwyżej pięć. W piątek się okaże.

Oki, w takim razie czekam do piatku i zobaczymy co powie.

Przypomnialem sobie, że poprzedni wlasciciel mowil, ze byla juz statyczna wymiana oleju, ale nie pamieta kiedy. Nie jest w stanie powiedzieć

A i jeszcze zrobiłem cos takiego, wyczytane w necie. Gaz, hamulec, zapłon
Wyświetliło się ECN 17000
Poczytałem w necie, w sumie niczego ciekawego sie nie dowiedzialem :sob::sob:

Dowiedziałem się od właściciela, on zapytał taty, olej byl wymieniany dynamicznie w zeszłym roku na przełomie wiosna/lato

U Ciebie błędy grupy P - Powertrain

Tu masz specjalistyczne forum:

http://astra-3.pl/forum/

Odświeżam temat.
Jeden mechanik, nie widzi problemu, drugi tak samo.
Po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów.
Znaczy byl, ten co pisałem wcześniej.
Po skasowaniu jego, jak jade w trasę gdzieś to jest wszystko w porządku.
Jak pojezdze troche po mieście, w korkach, to zaczyna szarpać przy zmianie z 3 na 4. Tak jakby autko sie rozgrzalo i pozniej zaczelo cos mu dolegać. Jak odstoi trochę, odpocznie to wszystko wraca do normy. Dopóki znow nie wpakuje się w jakies korki w Warszawie ;p

Jakies pomysły? Ja juz nie mam żadnych :sob:

Tu znalazłem dość stary temat, w dodatku dotyczący Vectry, ale chodzi mi o pewien schemat działania:

Na Twoim miejscu poszukałbym specjalistycznego forum, na którym znajdziesz użytkowników danego modelu (@zbigg47 wrzucał Ci jeden link). Tam poczytaj tematy odnośnie automatów, zapytaj o polecanego mechanika od tych skrzyń.