Dziwne falowanie ekranu komputera

Witam,

nie wiem czy w odpowiednim dziale umieszczam to pytanie, jeśli nie to proszę Moderatora o przeniesienie.

Po uruchomieniu złożonego od podstaw kompa spotkałem się z dziwnym efektem na ekranie. Mam płytę ASUS P4B533-VM z procesorem Intel P4 1,8G i kartę graf nVidia GeForce 6200. W czasie przewijania ekranu przebiega po nim taka jakby fala poprzecznie od dołu do góry. W starym (bardzo) kompie z płytą P2B nie miałem tego problemu i przewijanie śmigało jak burza. Jest to dosyć denerwujące przy przeglądaniu stron internetowych bo trzeba czekać dość długo zanim przewinie się wszystko do samego dołu. Zaznaczam, że złożenie kompa to mój pierwszy wyczyn na tym polu, nie mam wielkiego doświadczenia w ustawianiu wszystkich parametrów, BIOSu itp. Proszę o pomoc w sposób najbardziej prosty i przejrzysty. Dzięki

A czy są zainstalowane wszystkie sterowniki od płyty głównej oraz karty graficznej i czy zainstalowany jest DirectX?

Jeżeli nie, to je zainstaluj.

Czy w pobliżu stoją głośniki? Jak, tak to je odsuń.

Jaki posiadasz monitor (CRT, czy LCD, jaka przekątna)? Jak CRT, czy jest rozmagnesowany.

Jakie zostało ustawione odświeżanie ekranu?

Witam,

Jak dla mnie wygląda to na brak, bądź źle zainstalowane sterowniki do karty graficznej. Może też być to sterownik do monitora, ale to mało prawdopodobne. Jeżeli takie falowanie występowało by cały czas nawet nie przy przewijaniu ekranu to stawiał bym na zasilacz.

Tak więc radzę sprawdzić w pierwszej kolejności sterowniki.

Miałem podobny problem.Winne były sterowniki do karty graficznej.U mnie jeszcze kursor myszki przesuwał się skokami.