Dziwny log w podglądzie zdarzeń w win 10

witam, zacznę od tego że mój komputer jest podłączony kablem ethernet do routera sąsiada z góry, niestety to stary budynek nie mam tu możliwości posiadania własnego routera. Mieszkam tu jakiś rok czasu nigdy problemów nie było, jednak od 28 maja, pojawiają mi się dziwne logi w podglądzie zdarzeń, zawsze 2 na raz w tej samej sekundzie, pierwszy(zdjęcia 1-2) oraz drugi (zdjecia 3-4, część danych zamazałem gumką, nie znam się i nie wiem czy bezpiecznie je podawać, to w sumie tylko nazwa mojego komputera/konta ;) ). Czy może mi ktoś powiedzieć czy to normalne co mi tutaj wyskakuje? dodam że przed 28 maja nie było ani jednego takiego logu, pierwszy pojawił się 28 maja około godziny 22, drugi 31 maja o podobnej godzinie kolejny pierwszego czerwca o podobnej godzinie i dzisiaj, od 19 do 23 miałem ich 7, dodam że konta gość nawet nie mam na komputerze. Nie wiem z czego to się bierze, może mi ktoś pomóc proszę?




4

Własny router można wpiąć pewnie jako podwójny NAT lub jako switch (gdy masz wiecej urządzeń sprawnie działający po kablu w porównaniu do Wi-Fi).


Być może jakiś robak w sieci sprawdza czy da się dostać do twojego PC (być może siadad dalej używa XP, Visty, 7 lub 8/8.1 i padł łupem)?

niestety nic z tego nie rozumiem(podwójny NAT / swich ??) :wink: . Czy jest jeszcze jakaś możliwość sprawdzenia czy ktoś próbuje mi się dostać na komputer? jakiś osobny program, działający podobnie jak podgląd zdarzeń , prosty w obsłudze ale z większą ilością informacji? zainstalowałem właśnie obok Windows firewalla / xvirus personal firewall, zonealarm firewall, może on coś pokaże wieczorem.

Osobne pytanie, czy gdyby komuś z zewnątrz udało się dostać na mój komputer, otrzymałbym jakąś informację o tym? również miałoby to typ logowania 3(sieciowy)? sorki za tyle pytań ale jestem zielony w te klocki :wink: