Dziwny problem z dyskiem

Witam! Mam problem, otóż gdy wykonuje operacje na plikach, przykładowo je kopiuje, to dysk strasznie “charczy”. W HDDLife jest napisane że sprawność oscyluje około 20%, ale przecież to nowy dysk, nie dawno kupiony. Czy to jednak możliwe żeby już się wykańczał? Dysk to Seagate 500GB SATA II ST3500630AS. A i jeszcze w grach często występują błędy, co wg mnie nie może być spowodowane resztą podzespołów.

Daj odczyt danych SMART z programu HD Tune, zakładka Health.

Przeskanuj także na bad sektory (zakładka Error Scan).

Przeskanuj dysk przy pomocy oprogramowania dostępnego na stronie Seagate (Sea Tools)

Mam ten sam dysk i niestety ta seria jest taka, że trochę piszczy przy operacjach częstych, jak kopiowanie plików, uruchamianie programów bądź też uruchamianie gier. U mnie ten dysk służy jako dysk do plików, wiec nie jest aż tak bardzo obciążony jak dysk, na którym są uruchamiane gry.

Napisałem niedawno temat, czy opłaca się wziąć pod WIN i gry dysk z serii Barracuda ES 320gb i opłaca się, dlatego, że ma 2 talerze, seria ES jest cichsza od zwykłej barracudy 10 czy 11 i przede wszystkim szybsza. W następnym tygodniu będę kupował dysk 750GB z serii 11 i zobaczymy co to będzie za dysk, jak z ciszą :slight_smile:

Jan Szatan , trzeba było kupić taki dysk: Seagate ST3500320AS 500GB sATA II 32MB - posiada 2 talerze i z serii 11 jest :slight_smile:

Zacznij od skanowania “zdrowia” tego dysku, czyli to co napisali poprzednicy.

BTW Trzeba było kupić Samsunga F1 z 320GB na talerzu (czyli 320GB/640GB/1TB[tutaj chyba nawet więcej na talerz wychodzi]). Z tego co się słyszy to jest cichszy i nieco szybszy(a w zasadzie się mało go słyszy:)).

Hmm wszystkie testy wychodzą ok, zero bad sectorów… Może rzeczywiście ta seria dysków od Seagate jest jakaś taka troche zrypana. Dzięki za odp;]

Pokaż SMART. To, że program pokazuje OK, to nie oznacza, że tak faktycznie jest. Wszystko zależy od przekroczenia pewnych progów.

b34ed8376cacf985m.jpg

SMART nie wykazuje żadnych błędów, nawet tych poniżej progu uznawanego za uszkodzenie “krytyczne”.

One po prostu tak mają, ja już się przyzwyczaiłem do swojego, mój jest w użytku rok i miesiąc i działa sprawnie :slight_smile:

“A i jeszcze w grach często występują błędy, co wg mnie nie może być spowodowane resztą podzespołów.”

Więc skąd to? Jeżeli jesteś pewien co do reszty podzespołów, to może software nawala: wirusy etc. Może logi w dziale bezpieczeństwo?