eBay -wystawianie, sprzedaż za granicę, płatności, kupowanie

Witam wszystkich!

Mam już dość spore doświadczenie w sprzedaży na allegro, jednak chciałbym zacząć sprzedawać na eBay’u. Szukam jakiejś doświadczonej, kompetentnej osoby, która wyjaśniłaby mi wszystko dokładnie co i jak. Głównie interesuje mnie jak zacząć, czyli:

  • Jak sprzedawać za granicę (jak z opisem etc) - głównie o to chodzi, że jak sprzedaję przedmioty, to opisuję je dokładnie z wszystkimi wadami etc., ale nie chcę za bardzo przyjmować zwrotów

  • Jak otrzymać płatność po sprzedaży (bodajże nie dostaje się przelewem na konto bankowe, tylko przez PayPal, jak to wygląda)

  • Czym najlepiej wysyłać za granicę (Pocztex?)

  • Jak kupować zza granicy (jak płacić etc).

  • Jakieś zasady panujące na eBay (nie chodzi mi o regulamin, tylko o to, czy np. wymagany jest po zakupie kontakt ze sprzedającym i tego typu)

Prosiłbym o dość dokładne opisy - jestem zielony w temacie eBay’a :slight_smile:

Pozdrawiam

Do PayPala możesz mieć przypisany rachunek bankowy lub kartę płatniczą (nie musi być kredytowa). Płatność wpływa na konto PayPal, od razu z potrąceniem prowizji jaką pobiera PayPal za korzystanie z ich usług. Środki zgromadzone w PayPalu możesz przesłać na wcześniej wskazany rachunek lub trzymać je tam do następnych transakcji.

Sporadycznie widziałem też opcję przelew+ - pieniądze idą wtedy normalnym przelewem na podane konto. Tą opcję spotkałem tylko na kilku niemieckich aukcjach, większość sprzedających korzysta z usług PayPal - szybciej i prościej oraz z ichniejszym systemem ochrony co nie obejmuje wcześniej wspomnianych przelewów.

Może być to zwykła poczta, albo usługi kurierskie, wszystko zależy jakie opcje udostępnisz dla kupujących i to oni będą wybierać formę przesyłki. Niestety przesyłka kurierska zagraniczna jest dość droga.