Mam już dość spore doświadczenie w sprzedaży na allegro, jednak chciałbym zacząć sprzedawać na eBay’u. Szukam jakiejś doświadczonej, kompetentnej osoby, która wyjaśniłaby mi wszystko dokładnie co i jak. Głównie interesuje mnie jak zacząć, czyli:
Jak sprzedawać za granicę (jak z opisem etc) - głównie o to chodzi, że jak sprzedaję przedmioty, to opisuję je dokładnie z wszystkimi wadami etc., ale nie chcę za bardzo przyjmować zwrotów
Jak otrzymać płatność po sprzedaży (bodajże nie dostaje się przelewem na konto bankowe, tylko przez PayPal, jak to wygląda)
Czym najlepiej wysyłać za granicę (Pocztex?)
Jak kupować zza granicy (jak płacić etc).
Jakieś zasady panujące na eBay (nie chodzi mi o regulamin, tylko o to, czy np. wymagany jest po zakupie kontakt ze sprzedającym i tego typu)
Prosiłbym o dość dokładne opisy - jestem zielony w temacie eBay’a
Do PayPala możesz mieć przypisany rachunek bankowy lub kartę płatniczą (nie musi być kredytowa). Płatność wpływa na konto PayPal, od razu z potrąceniem prowizji jaką pobiera PayPal za korzystanie z ich usług. Środki zgromadzone w PayPalu możesz przesłać na wcześniej wskazany rachunek lub trzymać je tam do następnych transakcji.
Sporadycznie widziałem też opcję przelew+ - pieniądze idą wtedy normalnym przelewem na podane konto. Tą opcję spotkałem tylko na kilku niemieckich aukcjach, większość sprzedających korzysta z usług PayPal - szybciej i prościej oraz z ichniejszym systemem ochrony co nie obejmuje wcześniej wspomnianych przelewów.
Może być to zwykła poczta, albo usługi kurierskie, wszystko zależy jakie opcje udostępnisz dla kupujących i to oni będą wybierać formę przesyłki. Niestety przesyłka kurierska zagraniczna jest dość droga.