Proszę o pomoc, od razu się przyznaje, że jestem zielona w te klocki.
Wszystko działa OK, ale gdy używam eksplorator windows (explorer.exe) i przenoszę pliki (głównie zdjęcia)
między folderami czy zmieniam nazwę zdjęć po kilku minutach wszystko się strasznie muli i menadżer podaje, że procesor używany jest w 100%.
Wcześniej (przed formatowaniem zdarzały się problemy z filmami, teraz nie ma problemów).
Nawet gdy zamknę eksplorator windows to procesor nadal jest w 100% zajęty aż sie wkurzam i uruchamiam ponownie laptopa. Wszystko chodzi strasznie wolno.
Antywir - ESET nie wykrywa żadnych nieproszonych gości.
Spróbuj tak: wejdź w menadżer, zakończ proces explorer.exe potem na górze menadżera w plik, nowe zadanie (uruchom), wpisz explorer. Jeśli wyskoczy błąd, to wpisz: C:\WINDOWS\system32\explorer (jeśli masz na innym dysku folder WINDOWS to zamień literkę C na dysk, w którym masz ten folder). Mi też tak się zdaża, ale nie wiem bo ja mam Windows 7. Często to się dzieje przez jakieś aplikacje, które bezlitośnie “odbierają” nasz najważniejszy explorer Log hijackthis nie wskazuje żadnych błędów, więc może jak nie pomoże moja rada, to może ktoś inny na to odpowie. Powiem, że ja się znam na tym 70%, ale taki problem to nie wiem. Podałem tylko swój sposób. Dobra bo się rozpisałem
Spróbuj zamykać po kolei programy, wszystkie które masz otwarte. Zamykaj najlepiej poprzez Menedżer klikając “Zakończ proces”. Zamykaj wszystko co związane z programami, a nie z systemem. Kończąc zamykanie na Antywirusie, firewallu itp.
W ten sposób wykryjesz co tak męcz Twój explorer.exe.
Sprawdź w “Dodaj/Usuń programy” czy nie jest program zainstalowany kilka razy, jeśli jest - odinstaluj.
Zainstaluj też przykładowo program CCleaner i wyrzuć Realplayera z Autostartu, albo po prostu całkowicie go odinstaluj z komputera. Jeżeli usuniesz go z autostartu to nie będzie startował i procesor będzie wolny.
Spróbuj całkowicie go odinstalować, zrestartować komputer, wyczyścić rejestr CCleanerem, uruchom ponownie komputer, wtedy zainstaluj Reala najnowszego i sprawdź czy coś pomoże.
Jakbyś był tak uprzejmy i poinformował nas, która porada pomogła (podejrzewam, że moja ostatnia, ale dobrze byłoby gdybyś Ty to wskazał). Pomoże to przyszłym użytkownikom, którzy także będą nękani tym problemem.