Eksplorer.exe zapycha procesor na 100% użycia


(Levis71) #1

Witam.

Proszę o pomoc, od razu się przyznaje, że jestem zielona w te klocki.

Wszystko działa OK, ale gdy używam eksplorator windows (explorer.exe) i przenoszę pliki (głównie zdjęcia)

między folderami czy zmieniam nazwę zdjęć po kilku minutach wszystko się strasznie muli i menadżer podaje, że procesor używany jest w 100%.

Wcześniej (przed formatowaniem zdarzały się problemy z filmami, teraz nie ma problemów).

Nawet gdy zamknę eksplorator windows to procesor nadal jest w 100% zajęty aż sie wkurzam i uruchamiam ponownie laptopa. Wszystko chodzi strasznie wolno.

Antywir - ESET nie wykrywa żadnych nieproszonych gości.

Tutaj dodałam loga z HiJackThis: http://wklejto.pl/81971

Miałam to w maju i dysk był formatowany. Ale od kilku dni znowu to się pojawiło.

Czy możecie pomóc i podpowiedzieć jak można to poprawić?

Pozdrawiam

PS.

w podglądzie operacji systemu pojawia się komunikat

System zdarzeń podaje komunikat

błąd źródło: SideBySide zdarzenie 32 lub 59

plik błędu: sxs.dll

(windows XP HE + SP 3 )


(Andrzejswit) #2

Spróbuj tak: wejdź w menadżer, zakończ proces explorer.exe potem na górze menadżera w plik, nowe zadanie (uruchom), wpisz explorer. Jeśli wyskoczy błąd, to wpisz: C:\WINDOWS\system32\explorer (jeśli masz na innym dysku folder WINDOWS to zamień literkę C na dysk, w którym masz ten folder). Mi też tak się zdaża, ale nie wiem bo ja mam Windows 7. Często to się dzieje przez jakieś aplikacje, które bezlitośnie "odbierają" nasz najważniejszy explorer :slight_smile: Log hijackthis nie wskazuje żadnych błędów, więc może jak nie pomoże moja rada, to może ktoś inny na to odpowie. Powiem, że ja się znam na tym 70%, ale taki problem to nie wiem. Podałem tylko swój sposób. Dobra bo się rozpisałem :slight_smile:


(Mlody993) #3

Spróbuj zamykać po kolei programy, wszystkie które masz otwarte. Zamykaj najlepiej poprzez Menedżer klikając "Zakończ proces". Zamykaj wszystko co związane z programami, a nie z systemem. Kończąc zamykanie na Antywirusie, firewallu itp.

W ten sposób wykryjesz co tak męcz Twój explorer.exe.


(Levis71) #4

Witam.

Dzięki za uwagę poświęconą.

Zrobiłam jak radziliście i widzę, że uruchamia się 2 a nawet czasami i 3 razy program realplay.exe i on tak obciąża procesor.

Gdy zamknęłam jeden z nich to obciążenie procesora spada ale gdy zamknę wszystkie to z kolei komputer zawiesza się.

Ale dlaczego program uruchamia się kilka razy nie mam pojęcia (czy ma to związek z ilością dysków: C,D,E partycje).

Zawsze jest to już jakaś ulga w pracy na kompie.

Dziękuję serdecznie


(Łukash) #5

greenKat , Odinstaluj Real Player ,zainstaluj alternatywne ,lżejsze rozwiązanie jakim jest Real Alternative


(Mlody993) #6

Sprawdź w "Dodaj/Usuń programy" czy nie jest program zainstalowany kilka razy, jeśli jest - odinstaluj.

Zainstaluj też przykładowo program CCleaner i wyrzuć Realplayera z Autostartu, albo po prostu całkowicie go odinstaluj z komputera. Jeżeli usuniesz go z autostartu to nie będzie startował i procesor będzie wolny.


(Levis71) #7

Witam.

W tym problem, że realplayer nie jest ustawiony w autostarcie i jest tylko raz zainstalowany.

Sprawdzałam to i w CCleanerze, i dodaj/usuń programy i autostarcie. przeszukując samego pliku realplayer.exe jest tylko raz w jednym katalogu.

Korzystam z realplayera z jednego powodu - pozwala mi w każdym miejscu ściągnąć film czy muzykę, nie tylko z youtuba ale z każdej strony.

do odtwarzania korzystam właśnie z real alternative.

I zaczęło się to dziać kilka dni temu.

Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam


(Mlody993) #8

Spróbuj całkowicie go odinstalować, zrestartować komputer, wyczyścić rejestr CCleanerem, uruchom ponownie komputer, wtedy zainstaluj Reala najnowszego i sprawdź czy coś pomoże.


(Levis71) #9

Witam.

Serdeczne dzięki. Pomogło.

Wiem, ze zawsze można liczyć na Was.

Pozdrawiam


(Mlody993) #10

Oczywiście, że zawsze możesz na Nas liczyć. :slight_smile:

Jakbyś był tak uprzejmy i poinformował nas, która porada pomogła (podejrzewam, że moja ostatnia, ale dobrze byłoby gdybyś Ty to wskazał). Pomoże to przyszłym użytkownikom, którzy także będą nękani tym problemem. :slight_smile: