Energa - odszkodowanie?

Witam ,

Mam takie pytanie , dostałem upomnienie że nie zapłaciłem za maj a zapłaciłem i mam na to kwity. Czy istnieje szansa na uzyskanie odszkodowania jak wyłączą mi prąd ? zajmuję się naprawą RTV i powiem że straciłem kilku klientów , jedzenie sie popsuło w lodówce i takie tam . Czy dostane odszkodowanie , czy szkoda zachodu i lepiej zadzwonić , ew pójść tam i pokazać im ten kwit ? Jeżeli istnieje jakaś szansa na uzyskanie odszkodowania to chciałbym z niej skorzystać ,poczekam aż wyłączą mi prąd i pojade po nich .

Po pierwsze nie czekaj aż ci wyłączą prąd. To najgłupsze co można zrobić w tej sytuacji bo mogą cię obarczyć kosztami wznowienia transmisji - będzie cię to słono kosztować w zależności od zakładu. Po drugie gdzie płaciłeś rachunki? Jeśli na poczcie to trzeba obowiązkowo płacić kilka dni przed terminem bo wiadomo jak to PP księguje przelewy. Jeśli masz gdzieś blisko oddział to od razu maszeruj do nich jeśli nie to infolinia.

Odszkodowanie? Teoretycznie to nie ich wina że “nie” płacisz rachunków więc w takich sytuacjach jesteś na straconej pozycj.

Za prąd płacę innej firmie, ale w niej trzeba dłuuugo nie płacić, żeby faktycznie odcięli energię. Dwa upomnienia, potem długo nic i dopiero odcięcie.

Też planuje zmienić dostawcę prądu . Ostatnio ja osobiście cały czas słysze o tej enerdze i o tym burdelu jaki tam panuje . Dostałem kwit do zapłaty poszedłem na poczte i zapłaciłem . A to czy wpłata dotarła i co się dzieje z tym przelewem mnie nie interesuje . Ja idąc na poczte i płacąc wychodze z założenia że wszystko jest załatwione .

Zwykle odcinają po okresie rozliczeniowym - w zależności kwartał albo pół roku.

oskar3216 , a sprawdziłeś z jaką data było to upomnienie i ile czasu ci dawali na uregulowanie?

Bo list z upomnieniem mógł leżeć w skrzynce lub iść “ruski rok” pocztą i wpłaciłeś jak już było wystawione zlecenie odcięcia.

Najlepiej w takich sytuacjach zaraz po wpłaceniu iść od razu do punktu obsługi z potwierdzeniem albo przesłać im samo potwierdzenie faxem (jak nie znasz nr to zadzwoń do działu rozliczeń to ci podadzą).

O odszkodowaniu to zapomnij bo cię tylko wyśmieją jak im to powiesz, chyba że wszystko miałeś opłacane terminowo i nie miałeś żadnej zaległości a oni przez pomyłkę wystawili ci upomnienie a potem cię odcięli.

A najlepiej korzystać z elektronicznego biura obsługi gdzie możesz wszystko dokładnie sprawdzić: https://ebok.energa.pl/