Witam serdecznie, Bardzo proszę o pomoc. Jestem laikiem w sprawach informatycznych, mam laptop HP9020 NX i od wczoraj przy próbie włączania go pojawia się komunikat “error loading operating system”, dodam, że system również nie widzi dysku CD, co powoduje dodatkowy problem. System został zamknięty prawidłowo. Czy ktoś zna jakiś sposób, żeby udało się naprawić. Z góry dziękuję za pomoc.
Coś jest nie tak. Czy system włącza się, czy nie?
Może to bios nie widzi CD albo nie możesz z niego uruchomić komputer?
Nie włącza się wyświetala się komunikat “error loading operatin system” i juz nic się nie da zrobić, bo nic się nie da wcisnąć, a jakie ustawienia powienien mieć bios czy można gojakoś zresetować?
Reset biosu wykonujesz poprzez przełożenie/wyciągnięcie odpowiedniej zworki na płycie główne (CLEAR_CMOS, CLR_CMOS itp). Możesz to także wykonać poprzez wyciągnięcie na parę minut bateryjki na płycie głównej.
Po resecie biosu, wchodzisz do niego klawiszem DEL lub F2 i ładujesz w nim ustawienia zoptymalizowane.
Następnie przechodzisz do Advanced BIOS Features i przestawiasz First Boot Device na CD/DVD
Jaki Masz system operacyjny? Jaką posiadasz płytkę z systemem: instalacyjną, czy recovery?
System operacyjny Windows XP, płytkę mam i instalacyjną i recovery.
Spróbuj na początek sprawdzić dysk. Uruchom komputer z płyty instalacyjnej i wybierz pierwsze napraw (wciśnij R).
W konsoli odzyskiwania wpisz chkdsk /F /R
po wszystkim wpisz exit.
Po restarcie, spróbuj przywrócić system.
Po włączeniu komputera wciśnij klawisz F8, przed rozpoczęciem ładowania systemu. Następnie:
-
wybierz tryb awaryjny z wierszem polecenia.
-
wybierz system operacyjny, jeżeli Masz ich więcej.
-
Zaloguj się do systemu na konto z uprawnieniami administratora.
-
Wpisz c:\windows\system32\restore\rstrui.exe , gdzie na dysku C jest zainstalowany XP
A gdzie w laptopie jest plyta glowna i jak wyglada bateryjka?