Error: unknown filesystem - grub rescue>

Witam!

Mam dla pań i panów intelektualne wyzwanie - na moim komputerze przy loadingu GRUBa pojawia się:

error: unknown filesystem

grub rescue>

przekopałam chyba połowe internetu, znalazłam wiele rozwiązań, jednak jest pewien problem: nie mam możliwości odpalenia jakiegokolwiek systemu z cd (gdyż napęd jest zepsuty) ani usb (też się rozpadło). na dodatek jestem dość mocno początkująca jeśli chodzi o zabawy z komendami, więc sama niczego nie wymyśle.

Licze na szybką pomoc :slight_smile:

grub 1 czy 2? Wpisz na początek:

find /boot/grub/menu.lst

Dla gruba1, dla dwa powinno być:

find /boot/grub/grub.cfg

I napisz co wyrzuci, aha jeżeli maiłeś /boot na osobnej partycji to z tych poleceń wywal “/boot”. I napisz trochę więcej informacji co robiłeś że się zepsuło? Jak dystrybucja?

zrestartowałam z buta ubuntu kiedy się włączało.

grub nie zna komenty “find”

No cóż sam sobie jesteś winne, w życiu się takiego czegoś robi, pewnie rozwaliłeś sobie partycję systemową :x . W tym przypadku nie ruszysz nic z poziomu samego gruba (co do tego że nie zna komendy, to pewnie mamy do czynienia z grub2, a tam nie pamiętam jak to jest, chyba zamiast find bylo search.file, ale wydaje mi się że bez działającej partycji boot to to też nie ruszy). Zaopatrz się w jakieś działające Live CD lub USB (napraw, wymień napęd, lub napraw USB), inaczej nie da radę. Ewentualnie możesz podłączyć dysk twardy pod innego kompa.

Można spróbować według opisu: >> Klik <<

Raczej marne szanse skoro uszkodzony system plików.

sudokuzcalkami ,

Rejestrując się na niniejszym forum zobowiązałeś się przestrzegać jego regulaminu. Niestety, w tym momencie łamiesz go nie tytułując poprawnie tematu. Proszę zapoznać się w pierwszej kolejności z regulaminem forum, a następnie z tym tematem. Po zapoznaniu się proszę poprawić tytuł tematu, używając przycisku zmien.gif

Uruchom najlepiej live-cd Ubuntu i wykonaj sprawdzanie systemu plików poleceniem:

sudo fsck /dev/sdaX