Eset online podejrzane aplikacje, obie dotyczą Avasta, czy to coś istotnego?

Tak jak w temacie Eset online wykrył mi dwa obiekty (dokładnie nazwane jest to: dwie „potencjalnie niepożądane aplikacje”). Obie rzeczy dotyczą Avasta, dysk C jedna „program data”, drugie „users” i dalej „avast browser steup checker exe”. Czy coś z tym powinno się zrobić czy to kompletnie nieszkodliwe? Jakoś nigdy wcześneij eset online nic mi nie wykrywał, nawet jeśli chodzi właśnie o takie jakieś aplikacje avasta, więc nie wiem czy tutaj wszystko jest ok czy jednak trzeba coś z tym zrobić? Jeśli coś robić to czy da się coś zrobić z poziomu eset onlline czy trzeba mieć pełnego antywirusa? Nie wiem czy robić raport, jeśli tak to napiszcie, to jutro rano postaram się wrzucić.
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

1 polubienie

Teoretycznie opcja obecności w program data jest prawidłowa ale jesli nie pobierałeś Avasta to wywal.
Wstaw też na wszelki wypadek logi z FRST i poproś by ci je przejrzano.

2 polubienia

Witaj @gizmo21

Wykrycie Avast jako niechciany nie jest problemem, może wynikać z ‘nadwrażliwości’ silnika Eset
Pozostaje tylko pytanie, czy masz Avasta jako dodatkowy antywirus w systemie, czy tylko pozostałości

I tak jak wspomniał @Yakii , możesz wstawić logi FRST do wglądu

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

1 polubienie

Nie mam pojęcia jak to zrozumieć. Logi pokażą.

@Yakii @iJuliusz
FRST.txt (19,0 KB)
Addition.txt (33,9 KB)
Shortcut.txt (31,3 KB)

Avasta mam zainstalowanego od dłuższego czasu, chociaż gdzieś parę tygodni temu na chwilę odinstalowywałem, ale ostatecznie znowu wróciłem. Jeśli idzie o skadnowanie eset online to też już od dłuższego czasu raz na jakiś czas skanuję i nigdy mi nie wykrywało nic z avasta, nie było tutaj żadnych problemów. Przeskanowałem też Malwarebytes i nic nie znalazło.

@Yakii Odnośnie teog pytanie, które napisałeś, że nie wiesz jak rozumieć. Chodziło mi, że jak eset online wykrył te dwie aplikacje, to po wejściu w odnośnik, mogłem na stronie przeczytać co można z nimi teoretycznie zrobić. Było tam włączyć/wyłączyć, ignorować itd., i wyglądało to tak jakby takie opcje były możliwe z poziomu programu eset, ale online chyba takiej możliwości nie ma, by np. przenosić plik do kwarantanny albo coś podobnego i tu potrzebna jest płatna wersja antywirusa? Albo to ja czegoś nie widzę, bo to też możliwe przy moim nieogarnięciu komputerowym :slight_smile:

Zrozumiałem to w ten sposób ze nie masz zainstalowanego AV, nie mając dodatkowo wiedzy jaki to system a jeśli Win 10 to moze Defender zablokowany.

Ktoś mógłby rzucić okien na logi, by sprawdzić czy wszystko jest ok? Byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

W tej chwili prawo do fixów do tworzenia fixów mają w zasadzie dwie osoby.
@iJuliusz oraz @ThetaETX.
Musisz którąs z nich poprosić.
W/g mnie to tam tylko kosmetyka która podczas aktualizacji powinna przejśc samonaprawę… ale już od jakiegoś czasu sie tym nie bawię więc nie jestem na bieżaco w tej materi i mogłem cos przeoczyć.
Tym bardziej ze program jest non stop rozwijany.

@iJuliusz, @ThetaETX byłby w stanie ktoś zerknąć czy wszystko w porządku? Będę bardzo wdzięczny.

1 polubienie

Sprawdzę co i jak
Czy nadal masz komunikaty z ESETa?

Tzn. nie komunikaty, ale jak skanuję skanerem online, to nadal wyłapuje problem z aplikacjami avasta.

Możesz wstawić choć jeden plik wynikowy z ESET?

mkmas.txt (1,2 KB)

Sorry za dziwną nazwę, ale wpisałem byle co, by zapisać plik :slight_smile:

Pliki sa na prawidłowych miejscach.
Możesz je skopiować i wysłać tu do sprawdzenia

1 polubienie

To jest false/positiv
Nie należy się tym przejmować

W logach FRST też nie ma oznak infekcji, czy też problemów z Avast

Gdybyś jednak zdecydował się odinstalować Avast, użyj do tego odpowiednich narzędzi
Avast Clear

Zapewne i tak coś w systemie zostanie, więc wtedy możesz zrobić skan FRST i usunie się resztę

2 polubienia

@iJuliusz , @Yakii wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

1 polubienie

Ten temat został automatycznie zamknięty 90 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.