Powiedzcie dlaczego wszystko dziala z wyjatkiem blokowania wierszy lub kolumn. Informacje pomocy niby są czytelne robię jak każą a efektu brak. Czasami mam wrażenie jakby dwa arkusze były zprzęgnięte tzn jak zamykam jeden to i drugi też się zamyka choć chcę na nim pracować…
hmm… nie można się domyślić o co tak naprawdę chodzi… ale wg. mnie chodzi o tzw. dolarki czyli np. $A2
opisz dokładniej problem, a pomożemy
Spróbuje. Używałam Ofiice 2000 i tam jak chciałam, aby naglówki kolumn i wierszy wyświetlaly się na stałe, (określały np. datę, nazwę firmy ), a dane z powiedzmy 10 komórki byly czytelne bez przeszukiwania informacji czego dotyczy informacja zawarta w niej. Od jakiegoś czasu dosyć odleglego mam office 2003. W excelu 2003 nie mogę stworzyć sobie kolumn i wierszy które staly by się nagłówkami nie ruchomymi. Wiem o tym od niedawna bo jakoś nie musiałam mieć tak sporządzonych zestawień. Pomoc Excela jak zablokować w nim komórki informuje jak to wykonać tylko ,że umnie to nie działa. To jest mój problem. Prosto to tak: wiersz “1” i kolumna "A"mają się nie przesuwać , a wiersz od “2” i kolumny od "B’
mają być ruchome.
chodzi o to chyba ze nie zablokowane tylko nieruchome podczas przewijania arkusza (okna)
jeżeli mają być zablokowane wiersze górne to zaznacz wiersze poniżej i kliknij zablokuj okienka
jeżeli mają być zablokowane kolumny to zaznacz następne i podobnie
polecenie zablokuj okienka jest w menu Widok bądź w Okno … dokładnie nie pamiętam ale na 100 % jest
Dzięki jakie to proste, tylko czy można zablokować jednocześnie okienka wierszy i kolumn. Proszę o wyjaśnienie do czego służy następujaca ścieżka: Format>komórki >ochrona>zablokuj.
znaczy się można zablokować pewien obszar żeby się nie przesuwał
Format -> komórki -> ochrona -> zablokuj jest używany wyłącznie przy ochronie dokumentu
czyli masz pewne komórki z formułami i je chronisz żeby nikt nie obcy nie zepsuł
i tylko w komórki niechronione można wpisywać