Excel 2010 - rozdzielanie danych z jednej do wielu komórek

Witam, mam do zrobienia arkusz ,w którym w jednej kolumnie podane są adresy (ulica, miejscowość, kod pocztowy) i muszę rozdzielić te 3 rzeczy na osobne kolumny. Przeważnie miejscowość jest pierwsza więc tutaj mogę po prostu wydzielić pierwsze słowo i później ręcznie sprawdzać i poprawiać dwuczłonowe nazwy (nie widzę innej możliwości).

Ulicę może uda się wydzielić od ‘ul.’ do numeru, jeszcze się nad tym nie zastanawiałem.

Chciałem zacząć od kodu pocztowego. Jestem dość zielony jeżeli chodzi o excela, sporo googlałem ale nie udało mi się rozwiązać problemu. Mianowicie, zrobiłem formułę która wyszukuje myślnik i wydziela 2 znaki przed nim i 3 po, czyli cały kod pocztowy. Problem w tym, że w kilku procentach adresów myślnik pojawia się w nazwie miejscowości lub ulicy, co przy dużym arkuszu daje setki nieprawidłowych komórek. Chciałem więc wyszukiwać konkretnie taki ciąg znaków, żeby trzecim znakiem przed myślnikiem oraz czwartym po myślniku była spacja. Więc wpisałem " ??-??? " ale niestety rezultatem jest błąd #VALUE!. Nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania samodzielnie, tak więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Rozwiązaniem Twoich problemów są w sumie dwie funkcje:

  • FRAGMENT.TEKSTU
  • ZNAJDŹ

Jeżeli założymy że w pierwszej kolumnie masz tekst w układzie Poznań 63-020 Św. Marcin to aby uzyskać oddzielne fragmenty, powinieneś zastosować trzy formuły w kolejnych po sobie kolumnach (B, C, D)

  1. =FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;ZNAJDŹ(" ";A1;1)-1)
  2. =FRAGMENT.TEKSTU(A1;ZNAJDŹ(" ";A1;1)+1;6)
  3. =FRAGMENT.TEKSTU(A1;ZNAJDŹ(C1;A1;1)+7;50)

Jeżeli wychodzi zbyt dużo spacji (niepotrzebnych), to dodatkowo wykorzystaj funkcję USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, czyli np.:

  1. =USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY(FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;ZNAJDŹ(" ";A1;1)-1))

W razie potrzeby doczytaj więcej w necie :slight_smile: