Excel - data przejścia na emeryturę

Mam problem z pewnym zadaniem:

Dla każdego pracownika znajdź datę przyszłego przejścia na emeryturę (pracownik przechodzi na emeryturę 1 dnia miesiąca po miesiącu w którym osiągnął wiek emerytalny, 65 lat dla mężczyzn, 60 dla kobiet)

I mam daty urodzenia np. 1961-09-03

Muszę zastosować jakąś prostą funkcję. Pomoże ktoś? :frowning:

Nie, nie rozwiązujemy zadań domowych na forum. A po za tym masz bana na googlach?

data 1961-09-03 to Excel’a liczba 22527 sprawdź sam wpisz jakaś datę i zmień formatowanie tej komórki na “Ogólne”

:arrow: Excel ma ponumerowane dni 1 to data 1900-01-01 a dla użytkownika nadaje komórce format “Data”

czyli jeżeli do tej liczby dodasz 23725 (dla 65 lat) lub 21900 (dla 60 lat) to powinna ci wyskoczyć data emerytury … co dodać, sprawdzasz imię większość imion żeńskich kończy się na " a", acha i z tej daty co ci potem wyskoczy możesz pobrać rok, miesiąc do którego dodasz + 1 ( jeżeli 12 to już będzie rok +1) i dzień zawsze 1 … i to ci będzie pięknie liczyło :slight_smile: