Witam czy istnieje możliwość tworzenia w Excelu kopi zapasowej skoroszytu i zapisania jej w oddzielnym folderze. Napisze o co mi chodź mam plik skoroszyt w MS Exel w pliku są zapisywane zmiany chciałbym żeby co dziennie utworzyła się kopia tego pliku?
jest, możesz wybrać inny folder i zapisać tam plik jeszcze raz bez przeszkód
Nie o to autorowi chodziło. On chce proces zautomatyzować i szuka funkcji/metody/opcji najpierw w Excelu.
Dodatkowo twoja propozycja przełącza aktywny plik i można ją robić przed włączeniem Excela.
tak chcę proces zautomatyzować raz na dzień zrobić kopie i zapisać w osobnym folderze
Niby powinna być przy “zapisie jako”:
metoda odpada, kopia bazuje na jednym pliku
link “Więcej opcji” “Narzędzia” “Ogólne opcje” do zaznaczenia “Zawsze wykonuj kopię”.
Tłumaczenie “na oko” z angielskiego na polski (“Ogólne opcje” ~ “General Options…”).
https://www.laptopmag.com/articles/automatic-backups-excel
Tylko czy kopii to nie będzie robić za często np. co otwarcie pliku.
Kopia jest robiona zawsze po zapisie w tej samej lokalizacji co skoroszyt plik , niema możliwość zmian zapisu kopi, i plik kopi jest nadpisywany a ja wolałbym aby był co dziennie robiony nowy
Hmm, to może harmonogramem zadań przy logowaniu.
A liczbę kopii danego dania przy dużej ilości logowań ograniczyć np. w skrypcie .cmd
?
Datę raczej będzie można bez problemu spróbować dodać do pliku - https://community.spiceworks.com/topic/235930-batch-script-copy-file-and-append-ddmmyy-to-output.
Jak potrzebujesz tego np. na GNU/Linux to może ktoś ci doradzi coś podobnego z Cronem i plikiem bash?
niestety ale system operacyjny jaki wchodzi w grę to tylko Windows
Witam, Może jakiś program do kopi zapasowej załatwi sprawę, A lbo program do automatycznej synchronizacji folderów:). Pozdrawiam