Siemasz, jakiś czas temu w robocie zmienił mi się nieco zakres obowiązków i teraz praktycznie pół dnia zajmuje się obrabianiem jakichś głupich i mozolnych raportów i szukam każdej możliwości ułatwienia sobie pracy. Większość tych raportów jest w excelu a przyznam, że z programem tym musiałem się zaprzyjaźnić dopiero teraz i uczę się praktycznie od zera…
Przejdę do tego o co mi chodzi…
Powiedzmy, że mam plik w którym jest lista sprzedawców i to co sprzedali wyglądająca następująco:
A B
Osoba 1. Internet
Osoba 1. Internet mobilny
Osoba 1. Telewizja
Osoba 2. Internet
Osoba 3. Telefon
Osoba 3. Internet
Zaraz obok tego mam formułę która zlicza ogólną liczbę sprzedanego produktu i zrobiłem to na zasadzie =LICZ.JEŻELI(B:B;“Internet”).
Zaraz pod tym mam tabelki w których jest spis wszystkich osób i tam chciałbym mieć formułę, która zliczy ile dana osoba sprzedała danego produktu czyli na wyżej podanym przykładzie
A B C D E
Internet Telefon Internet mobilny Telewizja
Osoba 1. x** x **** x **** x**
Chciałbym żeby w miejscach oznaczonych “x” była formuła, która automatycznie zlicza ile Osoba 1. ma sprzedanych poszczególnych rzeczy, ale nie mam pojęcia jaką formułą to zrobić
Próbowałem kombinować z =LICZ.JEŻELI(B:B;“Internet”)-LICZ.JEŻELI(A:A;“Osoba 2.”)-LICZ.JEŻELI(A:A;“Osoba 3.”) itd. ale wychodziły straszne głupoty (wyniki na minusie itd. zresztą nie dziwię się:D). Czy ma ktoś jakiś pomysł?