Excel - solver i minimalny koszt

Jak za pomocą Solvera uzyskać najniższy koszt wykoniania 4 zadań. Do każdego z 4 zadań istnieją 3 koszta. Solver ma wybrać te najniższe do każdego zadania i wyliczyć ich sumę. Poniżej pliki:

Zeszyt1.xlsx Excel 2007

Zeszyt.xls Excel 97-2003

Z góry dziękuję za pomoc.

A nie można tego zrobić bez solvera?

Po prostu pod każdym zadaniem =MIN(C5:C7) przeciągnąć w bok i na końcu =SUMA(C8:F8).

Pewnie że można, ale ja muszę to zrobić za pomoćą Solvera i to jest konieczne! !!

Zadania w ten sposób ułożonego nie da się wyliczyć solverem. Musisz zmienić plik excela.

Solver potrzebuje funkcję celu (którą będziemy maksymalizować lub minimalizować lub będziemy chcieli uzyskać podaną jej wartość), komórek zmienianych + komórek stałych.

Z tak ułożonego arkusza jak masz tego nie zrobisz, ponieważ brakuje tych elementów.

EDIT: Tutaj masz plik excela z przygotowanym zadaniem pod solvera http://chomikuj.pl/Skiff/pierdy/solver.xlsx

uwaga: plik będzie dostępny tylko przez kilka dni