Excel źle sumuje

Dlaczego Excel (mam 2007) inaczej sumuje te same liczby? Jest różnica między liczbami wyliczonymi z formułki a skopiowanymi do drugiego arkusza. Dlaczego tak jest? Bardzo bym prosił o pomoc, ponieważ na chwile obecną w pracy zajmuje się fakturami… A tu złe sumowanie…

Plik http://wrzucacz.pl/file/3341274213251

Arkusz 1 suma kolumny trzeciej jest inna niż suma w arkuszu drugim - a liczby te same! !!

Ustaw wszędzie tyle samo miejsc po przecinku, w przeciwnym wypadku arkusz sobie zaokrąglił setne i dziesiętne części liczb - stąd różnica.

Ale w Arkusz 1 trzecia kolumna jest zaokrąglona tak samo jak Arkusz 2. Czyli Excel wyświetla mi 1 miejsce a do obliczeń bierze więcej?

Nie, w momencie kopiowania zaokrąglił do pełnych liczb. Przygotuj po prostu obie kolumny wcześniej tak samo, dopiero skopiuj i sumuj.

Problem rozwiązany, użyłem funkcji =zaokr() i jest ok.

To, że w widoku jest jedno miejsce po przecinku wcale nie oznacza, że tak to traktuje Excel. Należy użyć funkcji zaokrągl.

W załączniku rozwiązanie :slight_smile:

błąd_rozwiązanie.xlsx

Dzięki za wszystkim za pomoc. Już wiem o co chodzi. :slight_smile: