Mam w Excelu zrobiony formularz prenumeraty gazet w formie kalendarza.Ma on na celu wykazać jaki numer wydania w danym dniu otrzymałem.
Chciałem wykonać zliczanie liczby wydań danej pozycji w miesiącu. Czyli takie sprawdzenie, czy otrzymałem taką liczbę pozycji jaką mam w umowie. Mój problem polega na tym, że każda komórka odpowiada za jeden dzień kalendarzowy, a czasami otrzymuję w jednym dniu dwie pozycję. I teraz za bardzo nie wiem jak to automatycznie zliczyć. Przykładowo w dzisiejszym dniu otrzymałem dwa numery danej gazety, kolejne jej numery wydania to, 23 i 24. W komórce zapisałem sobie to w taki sposób 23-24. Jak zrobić by funkcja excela dała mi wartość 2, czyli dwie pozycje?
Podpowiedź poprzednika jest jak najbardziej prawidłowa czyli zmierza do celu ale w zależności jaką posiadasz wiedzę może być wystarczająca lub nie.
Formalnie nie można zapisać w jednej komórce dwóch różnych liczb. Taki zapis jaki prezentujesz powoduje że to nie jest liczba a słowo i nie podlega sumowaniu.
Musisz takie zapisy przekonwertować i podzielić (o tym jest wypowiedź poprzednika) aby znalazły się w 2 rożnych komórkach (kolumnach) w nowym miejscu.
Widzę tu trochę problem bo niektóre komórki musiałbyś konwertować a inne nie
Jeżeli takich miejsc masz mało to szybciej będzie zrobić to ręcznie niż pytać o jakieś usprawnienia.
Swój problem rozwiązałem w następujący sposób. Zrobiłem separator między liczbami w postaci znaku “*” (gwiazdki).
Następnie funkcją “licz.jeżeli” podliczam ilość występujących gwiazdek. Następnie również funkcją “licz.jeżeli” wyliczam ilość komórek większych od “0” i na końcu sumuje te dwie wartości. I otrzymuję pożądaną wartość.