Facebook, problem z logowaniem i kodami dostępu

Nie wiem, czy właściwy dział, jakby co to proszę moderatora o przesunięcie, z góry dziękuję.
Nie mam konta na FB a chcę pomóc znajomej seniorce, która posiada je od kilku dni i niestety nie zdążyła się nim nacieszyć. Jeden dzień serfowała :wink: i na tym koniec. Loguje się za pomocą adresu mailowego i hasła. Niestety nie da się wejść na konto, nie przychodzą kody dostępu na mail i tak od trzech dni.

Dzisiaj próbowałem opcję, że przejęte konto, zhakowane itd. i też nic, przy próbie wysłania informacji i podaniu adresu mailowego do odblokowania nic się zmienia od wczorajszego popołudnia. Podpowiedzi FB są bardzo ogólnikowe i nie sprawdzają się, ponadto przekierowania do wielu podstron powoduje wręcz chaos w głowie, cokolwiek autor nie ma na myśli :wink: .

Może awaria serwera poczty, powinna rozważyć migrację z polskich portali na np. Gmail jak nie grozi jej brak dostępu do internetu na ponad 2 lata, by stracić konto Google (Gmail):

Zasady dotyczące nieaktywnych kont Google - Konto Google - Pomoc

Konto Google uznajemy za nieaktywne, jeśli nie było używane od 2 lat. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia nieaktywnego konta Google oraz związanej z nim aktywności i danych, jeśli przez co najmniej 2 lata nie było używane w naszych usługach.

Zastrzegamy sobie również prawo do usunięcia danych z usługi, jeśli nie korzystasz z niej przez co najmniej 2 lata. Jest to określane na podstawie zasad dotyczących braku aktywności, które obowiązują w przypadku poszczególnych usług.

Jak nie aktywowała dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA) to w kilka dni ktoś ją już zhakował i raczej FB nie pomoże cofnąć aktywacji 2FA przez oszustów.

Jak loguje się na telefonie w przeglądarce, to tam jest wciąż błąd o wiadomości SMS nawet jak ktoś używa kodów z np. Authy, Duo Mobile lub ostatecznie Google Authenticator.

https://www.authy.com/
Duo Mobile App | Secure Mobile Authentication | Duo Security

Brałem to pod uwagę, od wczoraj z kilku kont wysyłaliśmy maile i docierają, na TB i bezpośrednio na serwer.
Ma konto na Interii od ponad 20-lat , jeżeli inaczej się nie da pomyślimy o g-mailowskim.

Nie, tj. konto mail +hasło, zaraz wygugluję co znaczy 2FA. Dwuskładnikowe to zawsze chyba telefon?

Hmm, i mogą używać jej imienia i nazwiska bez problemu?, nie da się zamknąć/zlikwidować konta -masakra.

Nie, tylko przeglądarka w laptopie i stacjonarnym. Dmuchała na zimne, ograniczyła dane-bez telefonu itd. i wyszło jak wyszło.

A jakby napisała do FB ze swojego konta mailowego?, już nie mówię o odblokowaniu ale likwidacji konta, da się?

Jeszcze jedno przy próbie wysłania kodu FB właściwie podaje jej adres mailowy na który ma wysłać kody, jakby przejął ktoś konto to zapewne zmieniłby maila użytkownika?

Jak będzie im przeszkadzać i wymyślą jak zmienić to ustawią nowe np. jakieś arabskie z innym awatarem.

Zgłosić jako skradzione można ale skuteczność moderacji FB mogła spaść, że wniosku nawet nie zobaczą do weryfikacji.

A jakby napisała do FB ze swojego konta mailowego?

Raczej takiego czegoś nie oferują, nawet zdjęcie z dowodem trzeba wysłać odpowiednim formularzem z działu pomocy technicznej.

Ale chyba nie macie konta mejlowego na serwerze FB by od nich wysłać e-mail.

Myślałem, że ona ma problem ze swoim kontem, nie konto nadawcy :wink: .
Próbuję tego:
FB_2


Ale na koniec po kliknięciu „powiadom nas o tym” jest przekierowanie na konto FB koleżanki i ma się zalogować :frowning:
Czy ktoś w FB w ogóle czai bazę ? → masło/maślane…