Faktyczna różnica między sprzętowym DX10.1 a DX11 (12)

Jaka jest tak naprawdę różnica między DirectX 10.1 kontra Direct X11 lub 12?
Chodzi mi o sprzętowe DX a nie programowe…

Co rozumiesz przez sprzętowe? To już nie czasy S3 Virge, kiedy emulowało się programowo.

O jakie dokładnie różnice Ci chodzi? Od strony programisty? Wydajności w grach? Architektury?

Wydajność w życiu codziennym tj. używanie DX11.2 lub 12 np. podczas pracy z Photoshopem, A. Premiere czy też nawet z Google Earth które trąbi że potrzebuje minimum DX9.0C i na lapku który ma DX8 nie chce się instalować.

Jaka jest tak naprawdę różnica między DirectX 10.1 kontra Direct X11

Największa to sprzętowe zagęszczanie siatki w czasie rzeczywistym (teselacja), często połączone z mapowaniem nierówności tj. wyginaniem siatki trójwymiarowego modelu na podstawie tekstury.

Druga znacząca różnica to podobno lepsze wsparcie dla procesorów wielordzeniowych w DX11, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Wydajność w życiu codziennym tj. używanie DX11.2 lub 12

Większy wpływ na wydajność w życiu codziennym będą miały parametry układu graficznego w postaci ilości procesorów strumieniowych, taktowania rdzenia, ilości pamięci niż obsługiwane API

Google Earth które trąbi że potrzebuje minimum DX9.0C i na lapku który ma DX8 nie chce się instalować.

DirectX 8?
Poważnie?

Sprzęt ze wsparciem directX 8 wyszedł z użycia dobre 10 lat temu.

1 polubienie

Bajerów po zintegrowanych Intelach nie ma co się spodziewać.

Jak to wyszedł? Czekaj, niech zerknę … No gdzie? :slight_smile: Stoi, działa, ma się dobrze :slight_smile:
(HP 2510p) a tak serio to właśnie nadszedł koniec żywota takowych sprzętów i wbrew pozorom nie jest to stare bo z 2006 :slight_smile:

Wg specyfikacji intela jest to sprzęt zgodny z directX 9 (dokładniej układ GMA X3100 w chipsecie mobilnym z serii GM965).

Dokładną specyfikację masz tutaj:

Zwróć uwagę na stronę 14, sekcja Integrated Graphics