Jaka jest tak naprawdę różnica między DirectX 10.1 kontra Direct X11 lub 12?
Chodzi mi o sprzętowe DX a nie programowe…
Co rozumiesz przez sprzętowe? To już nie czasy S3 Virge, kiedy emulowało się programowo.
O jakie dokładnie różnice Ci chodzi? Od strony programisty? Wydajności w grach? Architektury?
Wydajność w życiu codziennym tj. używanie DX11.2 lub 12 np. podczas pracy z Photoshopem, A. Premiere czy też nawet z Google Earth które trąbi że potrzebuje minimum DX9.0C i na lapku który ma DX8 nie chce się instalować.
Jaka jest tak naprawdę różnica między DirectX 10.1 kontra Direct X11
Największa to sprzętowe zagęszczanie siatki w czasie rzeczywistym (teselacja), często połączone z mapowaniem nierówności tj. wyginaniem siatki trójwymiarowego modelu na podstawie tekstury.
Druga znacząca różnica to podobno lepsze wsparcie dla procesorów wielordzeniowych w DX11, ale nie wiem ile w tym prawdy.
Wydajność w życiu codziennym tj. używanie DX11.2 lub 12
Większy wpływ na wydajność w życiu codziennym będą miały parametry układu graficznego w postaci ilości procesorów strumieniowych, taktowania rdzenia, ilości pamięci niż obsługiwane API
Google Earth które trąbi że potrzebuje minimum DX9.0C i na lapku który ma DX8 nie chce się instalować.
DirectX 8?
Poważnie?
Sprzęt ze wsparciem directX 8 wyszedł z użycia dobre 10 lat temu.
Bajerów po zintegrowanych Intelach nie ma co się spodziewać.
Jak to wyszedł? Czekaj, niech zerknę … No gdzie? Stoi, działa, ma się dobrze
(HP 2510p) a tak serio to właśnie nadszedł koniec żywota takowych sprzętów i wbrew pozorom nie jest to stare bo z 2006
Wg specyfikacji intela jest to sprzęt zgodny z directX 9 (dokładniej układ GMA X3100 w chipsecie mobilnym z serii GM965).
Dokładną specyfikację masz tutaj:
Zwróć uwagę na stronę 14, sekcja Integrated Graphics