Firmowa poczta samoistnie wysyła SPAM

Problem pojawił się we wtorek 01.04.14, najpierw było to po kilkadziesiąt wiadomości dziennie, obecnie idą one w setkach. Oczywiście widoczne są tylko te “odbite”, w folderze Wysłane nie ma śladu po spamie.

 

Podaję linki do OTL i OTL Extras.

Użyj AdwCleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ z funkcji Skan(Szukaj) a następnie Clean(usuń)

 

Przeskanuj programem Malwarebytes Anti-Malware http://data-cdn.mbamupdates.com/v2/mbam/consumer/data/mbam-setup-2.0.0.1000.exe

Odinstaluj C:\Program Files\Bitdefender\Antivirus Free Edition

Antywirus jest darmowy ale tylko do zastosowań domowych.

W firmie można korzystać z ( jest odpowiedni zapis w licencji dołączonej do programu ):

Pobieranie najlepiej wykonywać z poziomu Wszystkie wersje.

Przed uruchomieniem instalacji radzę wejść w menu instalatora i pozostawić tylko główne części programu bez dodatków typu GeekBuudy, sugerowanej przeglądarki i tp.

Osobiście radzę instalację pełnego zestawu, tj. pakietu Comodo.

Konfigurację ostatniej wersji CIS6.3 masz np tu http://www.dobreprogramy.pl/lukasamd/Comodo-Internet-Security-zalecana-konfiguracja,45480.html

Radzę w ustawieniach konfiguracyjnych HIPS i Zapory zaznaczyć nie wyświetlaj ostrzeżeń.

Malwarebytes Anti-Malware znalazł trojana i jeszcze jakiegoś robaka, nowe powiadomienia też przestały się pojawiać. także sądzę, że problem zażegnany.

I dziękuję za wzmiankę o BitDefenderze, nie wczytywałem się w licencję, ale wedle rady zainstaluję pakiet Comodo.