Fizyczna karta sieciowa w VirtualBox

Witam.

Ostatnio chcieliśmy z kolegą zagrać w Heroes 3 po sieci. Niestety na przeszkodzie stanął Windows 7 na moim kompie - wywala mnie z H3 po kilku dniach w grze. Zdecydowałem się postawić Windowsa XP na wirtualnej maszynie, poszło bez problemów. Gra działa i nie wyłącza się. Niestety nie mam pojęcia jak skonfigurować kartę sieciową, abym mógł połączyć się z drugim komputerem (192.168.0.2). Udawało mi się go pingować, ale w grze połączyć się nie idzie.

Jak skonfigurować sieć w VB, aby połączenie było możliwe?

Pozdrawiam, Paweł

Ustawiłeś mostkowana karta sieciowa? Zapora sieciowa nie blokuje portów, na których działa gra?

Pozdrawiam!

Ok, udało mi się chwilę pobawić…

Kiedy ustawię w wirtualnej maszynie kartę sieciową podłączoną do NAT, maszyna wirtualna nie ma problemów z pingowaniem komputera podłączonego do sieci (2). Maszyna wirtualna nie ma również problemów z widocznością udostepnionych na “2” plików (jednak odwrotnie już tak różowo nie jest, bo “2” komunikuje się jedynie z “1”, nie z MW)… ale gra nie działa (serwer postawiony czy to na “2” czy na maszynie wirtualnej).

Ustawienie karty sieciowej w maszynie wirtualnej jako zmostkowanej do fizycznej karty sieciowej na komputerze matce (1) powoduje, że karta sieciowa na maszynie wirtualnej (dhcp) zapodaje “ograniczenie lub brak łączności” :wink: Nie wiem natomiast czym jest Promiscuous mode, ale żadna z trzech opcji (Deny, Allow on VMs, Allow All) nie zmienia stanu rzeczy - nie da się pingować, a co za tym idzie przesyłać plików czy grać.

Zapory na wszystkich trzech systemach, jak pisałem wcześniej, są wyłączone.

Dodam, że komunikacja na linii 1-2 nie sprawia żadnych problemów - możemy grać (poza tym, że gra wywala do pulpitu), przesyłać pliki itd.

Jawnie brakuje mi już pomysłów, a gra czeka :wink:

Coś jest nie tak. Żeby komputery były w tej samej podsieci, ustaw na mostkowaną kartę sieciową i z każdego systemu daj wynik polecenia ipconfig /all oraz zrzuty z ustawień sieci maszyny wirtualnej.

Pozdrawiam!