Format dysku C, uszkodzony dysk Twardy

witam wszystkich, nie wiem czy dobrze wybrałem temat.

mam problem z komputerem. Jest on po naprawie i muszę system odpalać z płyty bo inaczej komputer nie ruszy.

Dokładnie chodzi o to, że nie wyszukuje systemu na dysku twardym i potrafi tylko go czytać z płyty. Ale to akurat mi nie przeszkadza ale jednak chciałbym sformatować dysk C. Jak to zrobić aby nie zniszczyć sobie systemu?

jestem w tych sprawach zielonych, wiem, że w google jest tego od cholery. Ale nie znalazłem jednakowego problemu.

Nie można sformatować dysku (partycji) C nie “niszcząc” systemu. To jest niewykonalne, jeśli system jest zainstalowany na partycji C. Chyba, że ja coś nie rozumiem?

Jeśli podejrzewasz uszkodzenie dysku twardego (jak w temacie), to spróbuj go “wyzerować” go np. tym sposobem: wymazanie-dysku-twardego-programem-activ-killdisk-t443881.html a następnie na czystym dysku zainstaluj system od początku, z instalacyjnej płyty CD lub innego nośnika.

Jeśli “zerowanie” się nie powiedzie (np. zatrzyma się w pewnej chwili), to faktycznie dysk może być uszkodzony.

a nie istnieje taka możliwość, że wyzeruje dysk twardy, i nie będzie się dało zainstalować systemu ponieważ nie będzie się dało zainstalować bo jest uszkodzony?

Pisałem wyżej, że jeśli “zerowanie” się nie powiedzie i np. w pewnym miejscu się po prostu zatrzyma, to można przypuszczać, że dysk jest uszkodzony mechanicznie i oczywiście nie nadaje się do niczego. Jednak jeśli przejdzie do końca tę procedurę (100% wykonania), to system musi się dać zainstalować.

aha, dzięki, kiedy znajdę czas spróbuje się za to zabrać, napisze co z tego wynikło, dzięki z góry za poświęcony dla mnie czas.

Pamiętaj tylko, że utracisz wszystkie dane na dysku. Jeżeli masz ważne dane skopiuj sobie je gdzieś np. na pendrive. Możesz użyć do tego np. livecd Ubuntu (lub innego Linuxa), który pokaże Ci zawartość dysku, nawet (co najważniejsze) partycje Windowsa.

Może napraw bootloader.