Formatowanie laptopa z Vistą (licencja? płyta?)


(Kere Se Marara) #1

Witajcie,

chcę sformatować laptopa, którego kupiłem z zainstalowaną Vistą. Jak takiego laptopa sformatować bez płyty Vista? Po drugie, jako, że mam kopię Vista z mojego domowego komputera, czy mogę ją zainstalować? Czy system dla komputera stacjonarnego różni się czymś od laptopa?

Proszę o odpowiedzi.


(system) #2

System dla laptopów i stacjonarnych nie różni się.


(TheUsh) #3

Jeżeli posiadasz na laptopie naklejkę z numerem seryjnym to spokojnie możesz stawiać system na nowo :wink: Nośnik z jakiego instalujesz nie jest ważny :slight_smile:


(MaRa) #4

Po pierwsze :-" INSTRUKCJA OBSŁUGI.

Tam opisana jest procedura przywracania systemu do stanu fabrycznego. Powinna być płyta recovery, albo ukryta partycja na dysku. W tym drugim przypadku lepiej zrobić kopię na płytę, inaczej jak coś pójdzie nie tak (awaria lub wymiana dysku, usunięcie partycji) system będzie nie do odzyskania.

W przypadku instalacji z kluczem z nalepki może być problem z aktywacją, różnie bywa.


(Piotrkijak) #5

Soulfain , możesz zainstalować system z płyty którą posiadasz, ale na klucz laptopa, który masz pod spodem. Osobiście radziłbym Ci właśnie tak zrobić, bo system zainstalowany z płyty o wiele lepiej działa, niż przywrócony z partycji tudzież płyty recovery, ponieważ te systemy są zapchane przez producentów dużą ilością programów w wersji trial, oraz takimi, z których w sumie mało kto korzysta. Możesz mi wierzyć lub nie, ale jak ja dostałem od cioci laptopa, w celu doprowadzenia Visty do takiego stanu aby jako tako działał, to spędziłem ponad godzinę czasu na wywalaniu zbędnego oprogramowania i kasowaniu ich pozostałości w rejestrze i za dużo to nie dało - system działał lepiej, ale i tak jeszcze mulił i byłem zmuszony pożyczyć nośnik z Vistą i zainstalować ją od nowa. Co do aktywacji, to z tego co słyszałem, to owszem, są problemy przez internet, natomiast telefonicznie nie ma takiego problemu. Moja znajoma właśnie tak miała, że zainstalowała system z pożyczonego nośnika i właśnie przez internet system się jej nie aktywował. Zadzwoniła na infolinię aktywacji i konsultant aktywował jej system bez problemu.