Formatowanie pendrive na Ubuntu 9.04 (ntfs i fat32)

Jak sformatować pendriva pod ubuntu w ntfs a potem w fat32? Łopatologiczną instrukcję poproszę, nie znam się na linuxie!

Na przykład przy pomocy dosfstools sformatujesz na dowolny FAT, w ten sposób:

mkdosfs -F 32 /dev/sdb1

Gdzie /dev/sdb1 to pendrive, jeśli Ubuntu u Ciebie rozpoznaje inaczej to sobie to dostosuj. Do NTFS przyda Ci się pakiet o nazwie ntfsprogs. Najprościej wszystko zrobisz z poziomu GParted - do obsługi NTFS wymagany jest właśnie ten wspomniany pakiet, inaczej opcja formatowania systemem plików NTFS będzie niedostępna :slight_smile:

Pozdrawiam!

Pobrałem GParted prawie 100MB tylko jak na LiveDVD mam to zrobić, prostą instrukcję łopatologiczną dla kogoś kto nie zna zasad działania linuxa ;] Cały czas windows. Jak to zainstalować krok po kroku i jak korzystać z lini komend i gdzie ona jest?

Nie prościej było?

sudo apt-get install gparted

Pozdrawiam!

Formatowanie na fat16/fat32 też można sobie spokojnie wykonać spod poziomu gparted. W razie czego możesz sobie wejść w tym programie do Widok > Wsparcie systemów plików, gdzie w bardzo przejrzysty sposób wypisze Ci, co wspiera, a czego nie, i jakie paczki musisz zainstalować, żeby wspierał. Ja na ten przykład nie miałem z defaulta wsparcia formatowania na ntfs - musiałem doinstalować paczkę ntfsprogs i gotowe.

Skoro twierdzisz, że nie znasz się na Linuksie, to dodam, że paczki możesz sobie instalować tak jak pokazał roobal: poleceniem apt-get, lub przy pomocy menedżera pakietów Synaptic (w *buntu), co może okazać się dla Ciebie bardziej atrakcyjne na początek.

Pozdro

@roobal

Mi GParted, ten z repo 9.04, niepoprawnie dzieli dyski. Przed dyskiem, który dzielę, wyświetla 1 MB “unallocated”.

Dlatego radzę jednak używać LiveCD, lub ściągnąć nowszy ze strony projektu GParted…

@ FXJ