Ostatnio przedłużałem umowę i wymieniłem Funbox 3 na Funbox 6.
Funbox 6 po sieci Lan działa super. Problemy były z Wifi.
Niektóre telefony połączyły się po wifi ale problem jest z Iphonami
np Iphon 12 łączy się ale po ok 1 min rozłącza internet, trzeba wyłączyć wifi i znów włączyć i działa znów na minutę.
Dzwoniłem do Orange ale słyszałem „zła konfiguracja telefonu”
Na 3 działał super. Wymieniłem 6 na nowy, dalej to samo.
Jak robię testspeed to po połączeniu pokazuje 600Mb/s ale po ok 10 s zawiesza się, przy wysyłaniu już nic nie pokazuje i wyskakuje błąd połączenia z internetem.
Wie ktoś co można z tym zrobić, jak sprawdzić co jest nie tak?
Zmień z wpa2 psk na mixed
iphony nie radzą sobie z szyfrowaniem0, narzuconym w UE, w USA jest lżej.
A to że kiedyś nie mogli się dostac do jakiegos telefonu, bo terrorysta…nawet nie skomentuję
ja bym się dostał,
Zobacz w logach, co się dzieje.
Podłącz iPhone po USB do Mac’a, uruchom Console app, wybierz z listy iPhone. Jak wywali połączenie WiFi to będzie chociaż widać, co się dzieje tak naprawdę
(How to View Logs from iPhone and iPad on a Mac)
Spróbuj zmienić w routerze standard z Wi-Fi 6 (ax) na Wi-Fi 5 (ac) o ile są tam takie ustawienia. Zobacz, czy po tym będzie się rozłączać. Nie mam iPhone, ale zdaje się, że jest tam taka opcja jak „WiFi Assist”: About Wi-Fi Assist - Apple Support
Ona też czasami może powodować problemy.
Próbowałeś się łączyć po 2.4GHz, czy 5GHz z routerem?
Dziękuję za pomoc.
Zadzwoniłem na infolinię Orange, przedstawiałem problem, przełączano, testowano, aż połączono mnie z gościem od urządzeń mobilnych. I usłyszałem „znamy problem łączności Iphonów z Funbox 6, pisaliśmy do Apple i mają wydać aktualizacje do telefonów naprawiająca problem”
Może FunBox ma włączone Smart Wi-Fi, inteligentne wi-fi czy jak oni tam to mogli nazwać w Orange i w momencie kiedy sam zmienia sobie z 5Ghz na 2.4Ghz iPhone głupieje i nie może się ponownie połączyć. Proponuje to coś pseudo inteligentne wyłączyć i 2.4Ghz oraz 5Ghz ustawić oddzielnie.