[gcc][Linux] Flaga -march tak, by była obsługiwana przez 32 bitową wersją Linuksa

Od razu zaznaczam, że na sprzęcie nie znam się za bardzo.

 

Szukam flagi march takiej, by była obsługiwana przez 32 bitowe Linusky(nowsze wersje). Linux porzucił obsługę i386, a więc wyborem powinno być i586. Niestety, ale są problemy z działaniem mojego programu na tej architekturze. Testowałem uruchamianie przez 64 bitowe linuksy z programem linux32. Program kompilowałem, z -march=i386, jak również -march=i586. Na moim sprzęcie nie śmiga program, bo mam nowsze jądro, program nie działa, a na sprzętach znajomych działa. Jaka architektura (możliwie najniższa) powinna być obsługiwana. Pod swój procesor nie mogę kompilować, bo zależy mi na przenośności.

 

Wydaje mi się, że generalnym wyborem powinno być i686, ale to nie działa.

Linux (jako jądro) porzucił wsparcie i386 w wersji 3.8, ja mam 3.13 i aplikacje skompilowane pod i386 chodzą bez problemu. Chyba źle rozumiesz co oznacza porzucenie wsparcia. To tylko tyle, że jak masz procesor z chipem https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_80386 to nie uruchomisz już na nim jądra >= 3.8. Chyba najszybsze procesory wydane z tym chipsetem to były 40 Mhz. Aplikacje napisaną przez siebe powinieneś móc normalnie uruchomić, bo linia x86 jest kompatybilna wstecznie.

Refrazując szukałbym błędu gdzie indziej, z racji tego, że nie możesz uruchomić aplikacji x86 na amd64. Może twój procesor nie wspiera już w ogóle instrukcji 32 bitowych? Borąc pod uwagę, że nie działa ci żadna x86, to jest to całkiem prawdopodobne.

 

Więc czemu dystrybucje też tego nie zrobią? czemu wychodzą distra pod architekturę x86 (w tym również przecież 388) skoro kernel ich nie obsługuje? Arch jest prekompilowany pod i686 wzwyż i widać wyraźną poprawę wydajności. Pozostałe liczące sie dystrybucje też powinny iść tym śladem.