Gdzie obecnie, mam na myśli operatora domenowego, najbardziej opłaca się (cena/możliwości) trzymać swoje domeny? Mam: pl, com i info? W tej chwili trzymam je w home pl oraz w godaddy com. Widzę, że OVH ma znacznie lepsze ceny. Czy warto korzystać z OVH?
Warto. OVH wsparcia nie daje, ale w sumie nie ma potrzeby. Ustawiasz w strefie DNS wszystko czego potrzebujesz, działa.
Używam OVH od … w sumie nie wiem kiedy, od 2017 mam u nich VPS wcześniej miałem domenę (obecnie kilka com i pl). Panel lipa straszna, ale rzadko tam zaglądam - raz w miesiącu żeby opłacić vps i ewentualnie jakieś domeny, jednak jest opcja podpięcia karty do konta i ustawienia auto odnawiania usług.
OVH nie świadczy usług supportowych, dlatego ma słabe opinie wystawiane przez ludzi którzy biorą OVH nie rozumiejąc dlaczego jest tak tanio (brak wsparcia kiedy winny jest użytkownik bo coś źle skonfigurował albo nie umie zarządzać tym za co zapłacił). Jeśli się znasz to nie powinno być problemu. Raz była awaria dużo VPS był off przez 3 godziny, w tedy dostałem rekompensatę w postaci 1mc za darmo. Wszystkie inne problemy wynikały z mojej winy.
Jedyne co naprawdę można im zarzucić to straszny panel, często tłumaczenia się sypią i albo jest po francusku, albo w ogóle są tam nazwy stringów które powinny być podmienione przez i18n na odpowiednie teksty. Panel potrafi mulić przy przełączaniu się. Da się do tego przyzwyczaić i robić wiele rzeczy przez ich API/CLI jednak nigdy tego nie używałem.
Tak jak wspomniałem z panelu korzystam raz w miesiącu przy płatnościach i nie jest to bajka, ale da się przeżyć. Rozważam też stworzenie karty na reovlucie dla nich i niech sami sobie pobierają opłaty. Czasami dodatkowo używam ich KVM jak dostanę bana na VPS, tutaj muszę powiedzieć, że jak już się do niego doklikasz (do strony gdzie się go uruchamia) to włącza się i działa bez najmniejszego problemu. Chyba najlepiej działająca funkcja w panelu .
Jeszcze mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że U MNIE nie działają statystyki zużycia CPU/RAM/Transferu na VPS. Jednak podejrzewam, że jest to spowodowane moją konfiguracją serwera. Poza tym nie jest mi to do niczego potrzebne bo zasoby są dedykowane a transfer bez limitu*.
- Z tego co ustaliłem przed wzięciem VPSa to jest bez limitu pełna prędkość do 10TB (chyba byte’ów)/mc, a potem przycinają do 1Mb/s lub 10Mb/s (nie pamiętam wiem, że to była jakaś taka mała wartość, raczej ta pierwsza). Nie pamiętam szczegółów bo dopytywałem się o to kilka lat temu i teraz te limity pewnie wyglądają inaczej, poza tym nigdy nie miałem sytuacji gdzie przekroczyłem te 10TB.
Ja OVH polecam gdy ktoś się zna i umie obsługiwać to co zamierza u nich kupić. Jeśli nie to niestety trzeba szukać czegoś innego i droższego gdzie jest też wsparcie w pierdołach typu: “Wordpress nie chce się zainstalować”, albo “mejle nie dochodzą/przychodzą”.
Chodzi mi tylko o domeny. Słyszałem, że OVH utrudnia jak może kiedy chce się domeny OD NICH przenieść gdzieś indziej - np każą wypełniać jakiś druczek i przesyłać go do nich w formie papierowej - czy to prawda?
Tak samo swego czasu było w home i webd (tylko z nimi miałem kontakt), ale czy to jest tak wielkie utrudnienie?
Podobno tak, ale słyszałem też że to różnie bywa. I to raczej był skan jakiegoś papierka.
Z drugiej strony, póki mają najbardziej atrakcyjnie cenowo ofertę, to po co zmieniać rejestratora? Oni zarabiają na usługach dodatkowych - hosting do domeny, poczta email itd.
Bzdura. Po zarejestrowaniu domeny w OVH, przez okres 60 dniu nie można przenosić domeny. Po tym czasie masz możliwość generowania kodów authinfo z poziomu panelu i możesz sobie przenosić domeny gdzie tylko chcesz. Praktyki, o których piszesz, stosują inne firmy. Dla przykładu taki DHOSTING wymaga, aby podczas zmiany właściciela domeny wykonać do nich przelew z konta zgodnego z danymi, które widnieją w rejestrze domen. W przeciwnym razie czeka Cię wycieczka do Warszawy. Absurd!
Ovh to obecnie najlepsze i najtańsze rozwiązanie, które nie trzyma Cię za jaja w żaden sposób. Nie jest tak, że support nie udziela pomocy, jak pisał @Fizyda, bo jak masz problemy nawet z mailem w najbardziej standardowym MX Planie, to Ci pomogą - od tego mają na infolinii dział “Usługi WEB”. To samo dotyczy problemów z instalacją oferowanych u nich CMS’ów. @Fizyda pisze takie paprochy, jakby naprawdę nie miał tam żadnej uslugi
Nieprawda.
Też nieprawda i nie ma takiej konieczności, aby logować się do panelu w celu uiszczenia opłaty, bo OVH generuje automatyczne linki do opłacania usług wygasających albo wymagających przedłużenia, które klika się z maila i opłaca bezpośrednio z bramek płatniczych.
I też nieprawda. Do każdej domeny OVH oferuje plan START 10M, w którym można utworzyć darmowo mini hosting na landing i maila i nawet przy problemach z tą darmochą Ci pomogą.
Chyba po cukierku.
Oczywiście zakres supportu zależy od usługi jaką u nich się kupuje. Ja u nich mam tylko domeny i VPS. Nie wierzę, by mi pomogli z wordpressem na VPS. Co innego na hostingu WWW gdzie oferują opcję jego instalacji.
Z linkiem w mailu do płatności przyznam szczerze nie wiedziałem - zaraz przetestuję i dam znać .
Co do reszty fajnie, że jest inaczej niż słyszałem. Z supportu OVH po prostu korzystałem raz gdy trzeba było złożyć ticket o rekompensatę za awarię w DC. Nie przenosiłem od nich też żadnych domen, ale gdy pierwszą rejestrowałem lata temu dzwoniąc do Polskiego supportu dostałem info, że trzeba coś wypełnić. Dobrze, że się to zmieniło.
EDIT:
Faktycznie jest link w mailu, jednak przedłużanie usług wygląda nieco inaczej niż w przypadku tej samej czynności w panelu. Formularz z maila w przypadku przedłużania VPSa z dodatkowymi IP nie jest dla mnie czytelny i zdecydowałem się zrobić to po staremu.